ایرنا نوشت: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: عده ای به هر اقدام دولت در حوزه زنان و خانواده، برچسب گفتمان فمنیستی می زنند و تلاش می کنند با طرح چنین انگ هایی، حرکت هایی که در پیگیری مسائل زنان انجام می شود را عقیم و ابتر بگذارند.

شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی دختران جوان برگزیده استان زنجان افزود: ما تفاوت های ذاتی زن و مرد را به رسمیت می شناسیم ولی مهم تبعیض هایی است که نباید در برخورداری از حقوق انسانی و فرصت های عادلانه بر افراد اعمال شود.
وی ادامه داد: آنچه ما در حال پیگیری آن هستیم این است که در چارچوب عدالت جنسیتی که شعبه ای از عدالت اجتماعی به عنوان آرمان انقلاب اسلامی و دین اسلام به شمار می آید، فرصت ها و منابع به صورت عادلانه در اختیار زنان و مردان قرار گیرد تا افراد بر اساس شایستگی ها و صلاحیت های خود بتوانند از آن ها بهره مند شوند.

مولاوردی عنوان کرد: بسیار بی انصافی است که روند آسیب های اجتماعی و مسائل دیگری همچون کاهش نرخ ازدواج و فرزندآوری را مربوط به سال های اخیر بدانیم چرا که آسیب های اجتماعی بسیار پیچیده هستند و نباید جدا از هم دیده شوند.

وی افزود: کنترل و مهار آسیب های اجتماعی نیازمند عزم ملی و اقدامات چند وجهی است، ساده اندیشی است که در مواجهه با آسیب های اجتماعی فکر کنیم که با پدیده ای تک عاملی مواجه هستیم.

مولاوردی گفت: این فرصت منحصر به فردی برای کشور است که اگر نتوانیم از آن به نحو درست استفاده کنیم به جای 'سود جمعیتی' با 'بار جمعیتی' مواجه می شویم.

وی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، شان اجرایی ندارد، این معاونت دارای ساختار ستادی است و ماموریت آن شناسایی ظرفیت های محلی، ملی و حتی بین المللی برای بهبود وضعیت زنان و خانواده در کشور است.

مولاوردی گفت: بررسی ها نشان داده است که سیاست انکار و سرپوش گذاشتن بر آسیب های اجتماعی دیگر جواب نمی دهد و دوره آن که این مسائل به صورت مخفیانه و در پشت های درهای بسته طرح و بررسی شود، سپری شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: در شرایط حاضر توجه عالی ترین سطح نظام به مساله آسیب های اجتماعی جلب شده است، هم اکنون هر 6 ماه یکبار در حضور رهبر معظم انقلاب گزارش اقدامات انجام شده در حوزه آسیب های اجتماعی طرح و ارائه می شود و ایشان نیز خواستار اقدامات فوق العاده و ویژه برای مهار و کنترل آسیب های اجتماعی در سطح جامعه هستند.

مولاوردی اظهار کرد:  در زمان حاضر هماهنگی خوبی بین همه قوا در جهت مهار آسیب های اجتماعی ایجاد شده است، این هماهنگی جایش خالی بود و نبود آن، اثربخشی اقدامات را در سطح جامعه کمرنگ می کرد.

وی به توجه های خاص انجام شده به حوزه زنان و خانواده در تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: از سال های گذشته عملکرد کلیشه ای در حوزه زنان و خانواده در جامعه حاکم شده است وما نیازمند این هستیم که از این نوع نگاه فاصله بگیریم.

معاون امورزنان وخانواده ریاست جمهوری گفت:مسائل زنان در کشور، بر حسب آنچه ایران از سال 1370 در اجلاس و سند پکن نسبت به آن متعهد شده است، در چارچوب عدالت جنسیتی پیگیری می شود.

وی به ابلاغ سیاست های کلی خانواده درشهریور سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ این سیاست ها اقدامات لازم از جمله تقسیم کار در دولت انجام شده ولی تاکنون ازطرف سایرقوا حرکتی در این راستا مشاهده نشده است.

فعالیت های دانش بنیان، فرصت مناسبی برای اشتغال زنان فراهم کرده اند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: شعار 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' منحصر به امسال نیست بلکه اقتصاد مقاومتی همواره نیاز کشور است.

وی افزود: مولفه ' درون زایی' اقتصاد مقاومتی به یک معنا همان کار آفرینی است.

مولاوردی ادامه داد: مولفه 'برون گرایی' اقتصاد مقاومتی نیز به این معنا نیست که کشورپذیرنده کالای خارجی باشد بلکه دولت به این مولفه به دیدهمکاری فناورانه با دنیا و بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی نگاه می کند.

وی ادامه داد: از لحاظ نرخ بالای دانش آموختگی دختران در کشور چشم انداز روشنی می توانیم داشته باشیم دهه آینده دهه بهره گیری از فناوری اطلاعات، نانو تکنولوژی و بایو تکنولوژی است، که فعالیت در آن ها وابسته به میزان تخصص افراد است و زن و مرد نمی شناسد.

مولاوردی افزرود: هم اکنون در سطح کشور 320 شرکت دانش بنیان وجود دارد که مدیر و یا رئیس هیات مدیره آنها از بانوان هستند.

وی افزود: توسعه فعالیت های دانش بنیان فضای بسیار مناسبی را برای اشتغال زنان فراهم کرده است چرا که فعالیت در آن نیاز به حضور مداوم در محیط کار ندارد و از این جهت توازن بین کار و زندگی با ورود به چنین فعالیت هایی برای زنان فراهم می شود.

 فاطمه شناسی' دغدغه و مسئولیت همه ماست

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: متاسفانه با گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم شخصیت چند بعدی حضرت فاطمه(س) را به جامعه بشناسانیم.

مولاوردی ادامه داد: آنچه در این باره تا کنون عرضه شده، مساله مورد پسند عده ای بوده است.

وی بیان کرد: ما نیازمند بازخوانی در روش ها به منظور تبین شخصیت حضرت فاطمه(س) به عنوان الگویی الهام بخش و هویت ساز در جامعه هستیم.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    5 4
    در ایران درک درستی از فمنیست نشده است. و فقط می خواهند با سو استفاده از جریان های تندرو فمنیستی مانع از حرکت زنان شوند. افرادی که مخالف سرسخت فمنیست هستند خودشان از نتایج حرکت های فمنیستی مثل حق تحصیل، حق رای، کار و ... استفاده میکنند.
  • جعفر IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    1 0
    از هر دختر ایرانی سوال کنید جواب میده فمینیست هستم ولی ضد مرد نیستم. اینها بر عکس اونچه که فکر میکنند فمینیست نیستند ضد مرد و ضد انسان هستند.