درپی انتشارِ اخباری مبنی بر رضایت نماینده بابل از طرحی با عنوانِ فرودگاه گاودشت،علینجفی نماینده شهرستان در مصاحبه ای این ادعا را تکذیب نموده و به تشریح آن پرداخت

در پی اظهار نظر عزت اله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در خصوص نظر مساعد علینجفی نماینده مردم بابل با تغییر کاربردی اراضی گاودشت بابل و تبدیل آن به فرودگاه، با این نماینده بابل گفتگو کردیم. خلاصه این گفتگو به شرح زیر است:

نجفی در ابتدا با اشاره به این‌که راه‌اندازی فرودگاه در اراضی گاودشت در دستور کار نمایندگان بابل و مسئولین شهرستان و استان نیست، به تکذیب اظهارات یوسفیان پرداخت: ما هیچ صحبت رسمی و جدی با همدیگر نداشتیم. در واقع، کارشناس این مسایل نیستم که بخواهم این‌گونه مسایل را به لحاظ فنی تایید کنم. بنابراین، باید با حفظ سه اصل حفظ یکپارچگی،‌ حفظ کاربری و استفاده موثر از زیرساخت‌های موجود در این اراضی ۴۰۰ هکتاری، به بهره‌بردای موثرتر از این اراضی اهتمام ورزید.
وی گفتگوهایش با وزیر_راه و شهرسازی و #وزیر_جهاد_کشاورزی را مورد اشاره قرار داد: وزرا این گونه اقدامات را جدی نمی‌گرفتند، اگرچه به برخی مکاتبات نماینده محترم شهرستان آمل و وزارتخانه‌های یاد شده استناد کردم، صراحتا تاکید می‌کردند که راه‌اندازی فرودگاه اساسا اقتصادی نیست. بخشی از فرودگاه‌های کشور بدون استفاده است، اینجا هم که در نزدیکی تهران است و با توجه به مشکلات اعتباری و بودجه دولت، در دستور کار نخواهد بود.
نماینده دور دهم مجلس از وزارت جهاد کشاورزی خواست در خصوص احیا و بهره‌بردای موثر از ظرفیت‌های مرکز گاودشت بابل و برنامه‌ریزی شایسته برای تبدیل این مرکز به قطب کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی جانبی در راستای اقتصاد مقاومتی اهتمام ورزد.
وی از نماینده مردم آمل خواست خیلی نگران سفر شهروندان مازندران به پایتخت از طریق پرواز نباشد، چرا که بر اساس شاخص‌های اقتصادی و بر اساس اشاره وزیر راه و شهرسازی، این امر به هیچ وجه اقتصادی نیست.
نجفی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و توسعه فعالیت‌های زیرساختی و زیربنایی در سطح شهرستان و استان استقبال کنیم، ولی نظرات کارشناسی، نظرات و ملاحظات فنی، طرح‌های توجیهی و امکان‌سنجی را باید لحاظ کنیم و از این منظر و بر اساس راهبرد اقتصاد مقاومتی، با توجه به ویژگی‌های سرزمینی،‌ شرایط اقتصادی، دامپروری و کشاورزی، این مرکز می‌تواند یک پایگاه و قطب بزرگ بر اساس فعالیت‌های مربوطه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه‌ مخالف فرودگاه نیست و زیرساخت آن در احمدکلا وجود دارد، اظهار داشت: ما با طرح‌های توسعه‌ای و کلان در سطح شهرستان بابل و استان مازندران کاملا موافقم. یکی از مشکلات مازندران، عدم توجه شایسته به این مساله و عدم استفاده موثر از ظرفیت‌های موجود است.
وی ادامه داد: اگر واقعا وزارت راه و شهرسازی علاقه‌مند است سرمایه‌گذاری کند و منابعی را برای فرودگاه در شهرهای مرکزی استان مازندران اختصاص دهد، ما مجموعه معظمی به نام فرودگاه احمدکلا داریم که سابقه استفاده فرودگاهی در گذشته دارد یک زیرساخت نسبتا آماده‌ای است که با توجه به نزدیکی به دریای مازندران و بزرگ‌ترین شهرستان مازندران، پیشنهاد مناسب‌تری است.

نماینده بابل ضمن تاکید بر حق هر نماینده در اظهار نظر پیرامون تمام مسایل کشور وفق اصول قانون اساسی،اما اقدامات صورت گرفته در خصوص اراضی گاودشت را فراتر از اظهارنظر و تصمیم‌گیری در قلمرو شهرستان دیگری که از قضا بزرگ‌ترین شهرستان استان است، دانست و تصمیم‌گیری در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها،‌ مزیت‌ها و ویژگی‌های این شهرستان را حق طبیعی مسئولین، نمایندگان، نخبگان و دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم دانست.

نجفی در پایان با اشاره به اینکه هیچ پروژه ملی و زیرساختی از جمله هتل، سالن ورزشی مناسب، ارتباط ریلی، طرح جامع گردشگری، کارخانه صنایع تبدیلی، طرح چوب و کاغذ، طرح جامع پسماند و ... به غیر از #کنارگذر_جنوبی (که سال‌ها به درازا انجامید) در سطح شهرستان وجود ندارد که تامین‌کننده اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های مهم در شهرستان باشد، عنوان کرد طرح و برنامه‌هایی در این

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =