«خبرجنوب» نوشت: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از گشایش نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی در ایام نوروز در تمامی شهرستان های استان خبر داد و گفت: مطابق سنوات گذشته، نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی در کنار اماکن شاخص تاریخی و گردشگری سراسر فارس برگزار خواهد شد.

زهرا الحمدي عرضه محصولات و توليدات دست ساز هنرمندان در ايام نوروز را يك ضرورت دانست و گفت: با توجه به اينكه فارس در تعطيلات نوروزي يكي از مقاصد مهم گردشگران و مسافران است، از اين رو برپايي چنين نمايشگاه هايي تاثير بسزايي در معرفي توليدات دست ساز هنرمندان دارد.
به گفته وي، نمايشگاه هاي تخصصي صنايع دستي نوروزي در شهرستان هاي فارس و در كنار جاذبه هاي تاريخي و گردشگري شاخص برگزار مي شود تا مسافران با حضور در اين اماكن با محصولات و توليدات دست ساز هنرمندان آشنا شوند.معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي فارس اضافه كرد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، اين نمايشگاه ها در پايگاه هاي ميراث فرهنگي استان به صورت ويژه تر ديده شده است.
الحمدي ادامه داد: در نمايشگاه هاي نوروزي صنايع دستي فارس، عرضه محصولات بومي و سنتي هر شهرستان صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه در شيراز اين نمايشگاه در مجموعه فرهنگي سعدي برگزار خواهد شد، افزود: اين نمايشگاه از 28 اسفندماه در اين مجموعه فرهنگي گشايش مي يابد و تا 14 فروردين ماه 96 نيز ادامه دارد.
الحمدي اضافه كرد: در اين نمايشگاه، عرضه محصولات دست ساز هنرمندان شيرازي در قالب 40 غرفه نمايشگاهي صورت مي گيرد و بازديدكنندگان و مسافران نوروزي مي توانند از نزديك با هنرهاي سنتي شيراز شامل خاتم، منبت، معرق، گليم، گبه، قالي، كاشي هفت رنگ، قلم زني و البسه سنتي و زيورآلات آشنا شوند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =