استاندار کردستان در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از برگزاری جایزه علمی، ادبی، فرهنگی مستوره اردلان در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در این جلسه اظهار داشت: هویت هر ملت، قوم و جامعه ای ملاک ها و نشانه هایی دارد که با شناخت این ملاک ها و نشانه ها به هویت آن ملت، قوم و جامعه پی می بریم.

وی در ادامه گفت: یکی از سرمایه های مهم هر جامعه ای در کنار مواهب الهی، سرمایه انسانی است که میان این سرمایه مقوله ای به نام سرمایه های نمادین وجود دارد.

زاهدی در این خصوص افزود: سرمایه های نمادین در طول تاریخ و در همه جهان و در زمینه های مختلف وجود داشته اند و به عنوان شخصیت های تاثیرگذار مطرح شده اند.

وی خاطر نشان: یکی از اهداف برنامه هایی از قبیل جایزه علمی، ادبی، فرهنگی مستوره اردلان معرفی شخصیت هایی است که می توانند الگو باشند.

استاندار کردستان ادامه داد: نباید در معرفی بانو مستوره اردلان متوقف شویم بلکه باید در همه زمینه های ورزشی، علمی، فرهنگی، ادبی، هنری و ... شخصیت های برجسته را به جامعه معرفی کنیم.

زاهدی پس از تصویب برگزاری این رخداد علمی، فرهنگی و ادبی از سوی اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان، از آغاز برگزاری آن از سال ۹۶ در کردستان خبر داد و یادآوری کرد، این جایزه متناسب با شخصیت ادیب، شاعر و مورخ بانو مستوره اردلان صرفا علمی، ادبی و فرهنگی است و در روز برگزاری آن برنامه های جنبی نیز برگزار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن چهره های موجه جامعه ابراز امیدواری کرد در آینده این طرح در سطح ملی و بین المللی برگزار شود و برگزاری آن نیز از حالت دولتی خارج و توسط تشکل های خصوصی صورت پذیرد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از این جلسه ضمن تقدیر از تمامی نهادها، سازمان ها و دستگاه های استان، تاکید کرد: تلاش شد در تمامی زمینه ها از جمله اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید و سایر مباحث بدون جنجال و هیاهو کار انجام شود و با وجود همه محدودیت هایی که داشتیم اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

زاهدی با اشاره به اینکه افق روشنی در برابر توسعه استان وجود دارد، افزود: طبق اعلام امار سرشماری سال ۹۵ نرخ رشد جمعیت استان از ۷۳ صدم درصد به ۱/۴۲ ٪ افزایش یافته است.

وی در تشریح این امر افزود: طی سال های گذشته نرخ موالید در استان تقریبا معادل نرخ کشوری بود اما مهاجرت زیاد از استان موجب کاهش نرخ رشد جمعیت شده بود و رشد فعلی جمعیت نشان از کاهش مهاجرت از استان دارد که این امر شاهدی بر امیدواری مردم نسبت به بهبود وضعیت جامعه و زندگی در استان است و همین مردم در توسعه استان و ایجاد همکاری با دستگاه ها نقش داشته اند.

زاهدی در ادامه سال ۹۵ را سالی بینابینی میان برنامه پنجم و ششم توسعه نام برد و خاطرنشان کرد: اکنون مسیر ۵ سال آینده ما در برنامه ششم مشخص است و باید یه سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =