۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از محاکمه ۴ هکر روسی یاهو تا واکنش به حرف‌های جدید زاکربرگ

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات دنیا در روز شنبه 28 اسفند 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

 
شماره 1 - وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد به‌زودی چهارهکر متهم به هک 1 میلیارد اکانت یاهو را محاکمه می‌کند. دونفر از این 4 هکر عضو مستقیم سازمان جاسوسی روسیه هستند. دیمیتری دوکوچایف و ایگور سوچین با FSB همکاری می‌کرده اند که دسامبر گذشته دوکوچایف به اتهام پاس دادن اطلاعات سری به سازمان سیا در مسکو بازداشت شد. الکسی بیلان که در فهرست تحت تعقیبان واحد سایبری اف بی آی نیز هست در روسیه زندگی می‌کند و دیگری به نام کریم بایاتوف زاده قزاقستان و شهروند کانادا است که ممکن است به آمریکا مسترد شود.

شماره 2 - اپل، آمازون، مایکروسافت و سیسکو موافقت‌نامه ای را در حمایت از گوگل امضا کردند. گوگل تحت‌فشار قرارگرفته است تا ایمیل‌های کاربران خارجی را به اف بی آی بدهد.

شماره 3- مارک زاکربرگ درحالی درباره تنوع نژادی برای دانشجویان کارولینای شمالی صحبت می‌کرد که فیس بوک کمترین تعداد کارمندان سیاه‌پوست را در مقایسه با گوگل، اپل، مایکروسافت و یاهو در خود جای‌داده است. وی همچنین از وجود پیتر تیل، عضو هیئت‌مدیره فیس بوک در تیم ارشد ترامپ دفاع کرد.

شماره 4 - بیل ماریس، مدیر سابق گوگل ونچرز 100 میلیون دلار دیگر در استارتاپ های سلامتی و بیوتکنولوژیِ خود، سرمایه‌گذاری کرد.

شماره 5 - آنتونی لواندوفسکی قبل از تأسیس Otto کار مشاوره در بخش خودروهای خودران اوبر را شروع کرده بود. گوگل معتقد است آنتونی فناوری خودران را به اوبر داده است و اکنون منتظر رأی دادگاه هستند و به همین دلیل روابط گوگل و اوبر بر سر آنتونی تیره شده است.

شماره 6 - فیس‌بوک ادعا کرد با تعریف سیستمی جدید جلوی انتشار کامنت های زشت زیر پست‌های کودکان را گرفته است.

شماره  7 -ولادیمیر گرویزمن نخست‌وزیر اکراین اعلام کرد در بحث ذخیره‌سازی انرژی با ایلان ماسک مدیر تسلا موتورز و سولارسیتی تماس داشته است. ایلان ماسک اخیراً از استرالیا برای توسعه سیستم ذخیره‌سازی انرژی صحبت کرده بود که حالا نخست‌وزیر اکراین اشتیاق خود را برای مشارکت در این زمینه ابراز کرده است.

شماره 8 - بحران در بانک Tandem شدت گرفت و 120 نفر اخراج شدند. اپلیکیشن بانکی حتی با تزریق 35 میلیون دلار نتوانست سرپا بایستد و پیتر هربرت مدیر اجرایی ماه گذشته از کاربرکنار شد. Tandem تنها بانکی است که حضور فیزیکی نداشته و فقط با اپلیکیشن مدیریت می‌شود.

شماره 9 - «نیک کَندی» که 120 میلیون دلار روی استارتاپ موسیقی آنلاین کرادمیکس سرمایه‌گذاری کرده در دادگاه، مدیر اجرایی سابق، ایان رابرتس را متهم کرد که پول‌های وی را به باد داده است.

شماره 10 - جفری هلبلینگ قائم‌مقام سابق بخش کیندل در سایت آمازون به سمت مشاور فنی جف بزوس مدیر اجرایی  انتخاب شد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    0 1
    والا ما نمي دونيم روسا مي خوان كمكي باشن يا هكر
    • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
      1 1
      هرچی فساد و تباهی و بدبختی هست ریشه اش به روس ها می رسه .