۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران به افتتاح قطعه‌ای از محور هراز درسال ۹۵ اشاره کرد و افزود: تکمیل قطعات اجرایی محور هراز در سال ۹۶ را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی،رحیم نوروزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران عنوان کرد: سال 95 برای این اداره کل با توفیقات زیادی همراه بود که از جمله آنها می‌توان به احداث کمربندی نوشهر-چالوس و پل و تونل چالوس اشاره کرد.

نوروزی همچنین به افتتاح قطعه‌ای از محور هراز درسال 95 اشاره کرد و افزود: محور هراز بسیار مهم و درعین حال یکی از زیباترین جاده‌های کشور به شمار می‌رود، لذا اقدامات بسیار مهمی از جمله احداث بیش از 100 کیلومتر باند جدید، 17 کیلومتر تونل،‌ 3 کیلومتر پل و دیوارسازی در دست اجراست.

وی به اتمام ساخت بخشی از پروژه محور سواد کوه نیز اشاره کرد و گفت: طول این محور ارتباطی در حوزه استحفاظی مازندران 84 کیلومتربوده که در بیش از 71 کیلومتر آن عملیات تعریض انجام شده و مابقی مسیر در آینده‌ای نزدیک زیربار ترافیک خواهد رفت.

نوروزی همچنین به افتتاح تقاطع کمربندی نکا اشاره کرد و افزود: هزینه اجرایی این طرح با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در معرفی طرح‌های در دست اجرای این اداره کل در حوزه توسعه راه‌ها گفت: چهاربانده کردن جاده گلوگاه به دامغان که در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد در دست اقدام است و از دیگر طرح‌های مهم این اداره‌کل می‌توان به مسیر زاغمرز به بهشهر اشاره کرد. همچنین تعریض و چهارخطه کردن محورهای ارتباطی نکا به نیروگاه، هراز، سوادکوه، بهنمیر، قائم‌شهر ـ کیاکلا، درویش‌خیل ـ فریدونکنار، آمل ـ بابل قدیم، آمل ـ چمستان ـ نور و ... در دست اجراست.

وی همچنین با تاکید بر ایمنی راه‌های مازندران در نوروز 96 به اقدامات ایمن‌سازی این اداره کل اشاره کرد و افزود: عملیات اجرای روکش آسفالت، اجرای خط کشی، نصب نیوجرسی، نصب تابلو و علائم، پاکسازی حریم، آشکارسازی نقاط پرحادثه از جمله اقدامات ایمن‌سازی بوده که تاثیر بسیار زیادی در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در محورهای مازندران دارد.

نوروزی تاکید کرد: مازندران نگین سبز کشور است که به لطف خداوند تمام مواهب طبیعی جنگل، کوه و دریا را دربردارد و امیدواریم بتوانیم عید 96 نیز با راه‌هایی ایمن و زیبا پذیرای مسافران نوروزی باشیم.

وی در معرفی مهمترین برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی مازندران درسال 96 افزود: تامین راه‌های روستایی موردنیاز، احداث محورهای گلوگاه-دامغان و ساری-تاکام و ادامه قطعات محور هراز از اولویت برنامه‌های این اداره کل درسال 96 است. ضمن اینکه پیگیر بهسازی بافت فرسوده استان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران جمعیت ساکن در بافت فرسوده این استان را 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در مازندران 4800 هکتار بافت فرسوده و 1191 هکتار سکونتگاه غیررسمی داریم که این بافت‌های ناکارآمد در 38 شهر استان پراکنده‌اند و بیشترین مساحت آنها به ساری(640 هکتار) اختصاص دارد.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه بهسازی بافت‌های فرسوده تعامل خوبی با مدیریت شهری داریم و دستگاه‌های مختلف نیز با ما همکاری دارند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =