ثبت‌نام ۱۴۲۲۱ داوطلب برای رسیدن به صندلی شورای شهر و روستا در استان آذربایجان‌غربی

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی آمار ثبت نامی پنجمین انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان را ۱۴۲۲۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علیرضا رادفر صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد روند ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: در طی ۷ روز ثبت نام از داوطلبین ورود به شورا ۱۴۲۲۱ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳۴۷ داوطلب برای رسیدن به صندلی شورای شهر بوده اند.

وی افزود: برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ۳۸۸ نفر از بانوان داوطلب شده اند که نسبت به دوره قبل افزایش ۷۹ درصدی داشته است ضمن اینکه بانوان حوزه های شهری افزایشی ۱۱۵ درصدی نسبت به دوره قبلی داشته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: بیشترین گروه سنی ثبت نام کنندگان رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال است که ۲۱ درصد داوطلبین را شامل میشود.

وی اضافه کرد: در میان ثبت نامی ها ۶۴ نفر با تحصیلات حوزوی، ۶۰ نفر با تحصیلات دکترا، ۸۰۳ نفر با تحصیلات فوق لیسانس، ۲۱۸۸ نفر لیسانس، ۱۶۵۵ نفر فوق دیپلم و ۹۰۸۰ نفر با تحصیلات دیگر که اکثرا سواد خواندن و نوشتن است هستند.

رادفر گفت: در میان شهرهای مختلف استان، ارومیه با ۳۵۹ داوطلب که ۳۲.۶ نفر برای هر کرسی است بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و شهرهای بوکان و خوی با ۳۰ و ۲۲.۵ نفر برای هر کرسی در رتبه های بعدی در بین شهرهای استان هستند ضمن اینکه گردکشانه پیرانشهر با آمار ۱.۶ داوطلب برای هر کرسی کمترین آمار را داراست.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی در پایان میزان ثبت نامی شهرستان های مختلف استان را بشرح زیر اعلام کرد:

* ارومیه ۳۱۸۶ نفر (شهر ارومیه ۳۵۹ نفر، سرو و نوشین ۱۶ نفر، سیلوانا ۱۵ نفر و قوشچی ۱۱ نفر)
* خوی ۱۳۱۰ نفر
* میاندوآب ۱۰۸۵ نفر
* بوکان ۱۰۱۰ نفر
* مهاباد ۹۵۴ نفر
* سلماس ۹۱۳ نفر
* سردشت ۷۴۰ نفر
* پیرانشهر ۶۵۶ نفر
* شاهین دژ ۶۰۹ نفر
* نقده ۵۸۹ نفر
* چالدران ۵۸۴ نفر
* ماکو ۵۳۸ نفر
* تکاب ۵۱۲ نفر
* پلدشت ۴۳۰ نفر
* اشنویه ۴۲۷ نفر
* شوط ۳۹۱ نفر
* چایپاره ۳۱۷ نفر

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =