براساس نظر سنجی که خبرآنلاین از مخاطبان خود در رابطه با عملکرد شورای شهر چهارم انجام داده است، بسیاری از مخاطبان شورای شهر را منفعل، ضعیف، یکسویه، جناحی و قانون گریز دانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اتمام ثبت نام ۳هزار نفری کاندیدهای شورای شهر و حضور برخی چهره‌ها از نمایندگان سابق تا سیاستمداران و فرزندانشان، هنرمندان، ورزشکاران و اهالی رسانه و همچنین عدم حضور برخی چهره‌ها از جمله رحمت اله حافظی پیش‌بینی‌ها از شکل‌گیری و آرایش سیاسی شورای شهر و همچنین عملکرد آینده این شورا آغاز شده است.

اما هنوز که تکلیف صلاحیت کاندیداها و البته ترکیب لیست‌ها مشخص نیست، نمی‌توان درباره آینده شورای پنجم پیش‌بینی خاصی کرد. اما عملکرد شورای چهارم قابل بررسی است. 

براساس نظر سنجی که خبرآنلاین از کاربران خود در رابطه با عملکرد شورای شهر چهارم انجام داده است، بسیاری از مخاطبان شورای شهر را شورای منفعل، ضعیف، یکسویه، جناحی و قانون گریز دانسته‌اند و عده‌ای از کاربران مانند رضا «نبود شورای شهر بهتر از بودنش» دانسته است «چرا که متاسفانه سیستم شوراها در شهرداری های بسیاری رانت داشته‌اند.»

کاربر دیگری عملکرد شورای شهر چهارم را افتضاح دانسته است. مخاطب دیگری در واکنش به عملکرد شورای شهر چهارم می‌گوید: «حافظی رو فاکتور بگیریم یک شورای منفعل و قانون گریز که قطعا یک روزی تک تک باید بابت اسراف هزاران میلیارد بیت المال در پیشگاه ملت پاسخگو باشند»

امیدواری برای تغییر با رای دادن به لیست خاص

اما در این میان گرچه بسیاری، از عدم حضور فردی مانند حافظی عضو منتقد شورای شهر در دوره پنجم شورا ابراز تاسف کرده‌اند، با این حال امیدوارند که با رای آوردن کاندیداهای یک، ترکیب شورای شهر آینده متفاوت‌تر از گذشته باشد و بتواند نظارتی بدون اغماض و فرا جناحی در رابطه با عملکرد شهردار و شهرداری‌ها داشته باشد.

یکی از مخاطبان خبرآنلاین با انتقاد از عملکرد چمران، رئیس شورای شهر تهران، نوشته است: «تا زماني كه افرادي مثل چمران و دوستانش در شوراي شهر هستند هيچ اميدي نيست، اميدوارم مردم تهران با راي دادن جواب اين افراد را بدهند»

علی، مخاطبی از تهران ابراز امیدواری کرده که با رای دادن مردم به نامزدهای لیست امید تغییری در عملکرد شورای شهر شاهد باشد. او نوشته است: «امیدوارم مردم تهران در 29 اردیبهشت 96 همان کاری که در 7 اسفند 94 انجام دادند، دوباره تکرار کنند و تمام نامزدهای لیست اصلاح‌طلبان را به شورای شهر بفرستند تا شاید فرجی حاصل شود و حداقل بعد از دوازده سال شاهد حضور یک شهردار جدید به جز قالیباف باشیم.»

مخاطبی از شیراز گفته است: «امیدوارم شهر شیراز هم شورای شهر اصلاح طلب و کارآمدی انتخاب کنند، کسانی که میان شیراز شاید خبر نداشته باشن که چه درآمدی از اماکن تاریخی و آرامگاه‌ها در میاد یه نمونش خیابون جلوی حافظیه ساختن چندمیلیارد خرجش شد چندبار خرابش کردن و ساختن آخرشم یکی پا نشد بگه شهردار چکار میکنه، شورای شهر شیراز نامه به آقای رئیسی میدن که بیا برای ریاست جمهوری بهت رای میدیم.»

 البته افراد دیگر مانند محسن به سکوت اعضای اصلاح طلبان شورای شهر تهران در دوره سوم انتقاد کرده است و گفته: «شرمندگی مال اصلاح طلبانه که مثلا پانزده تن بودن و نظارگر محض».

شورای شهری بدون شاخ‌ها

عده‌ای دیگر اما امیدوارند که شورای شهر پنجم بتواند از چهره‌های متخصص شهری و نه ورزشکاران و هنرمندان بهره‌مند شود و دیگر خبری از اظهارنظرهایی مثل شاخ بز شکستن در شورای شهر نباشد. یکی از مخاطبان خبرآنلاین در این باره نوشته است: «امیدوارم در دوره آتی هیچ یک از نمایندگان فعلی نباشند و البته دیگر شاهد حضور ورزشکار و هنرپیشه و آقازاده و احزاب در شورا نباشیم و حداقل به کسی رای بدهیم که حداقل ۳۰ سال در تهران زندگی کرده باشد و متخصص و سالم در حوزه شهری باشد. در رابطه با نمایندگان فعلی امیدوارم روزی در دادگاه عادلی جوابگو باشند....»  

کاربر دیگری به اسم محمد معتقد است: «شوراي شهر جاي انسان‌هاي پاكدست و متخصص بايد باشه، شوراي شهر جاي متخصصان شهرسازي معماري متخصصان اقتصاد شهري حقوقدانان جامعه‌شناسان برنامه‌ريزان شهري جغرافياي شهري متخصصان حمل و نقل متخصصان محيط زيست شهري و امثالهمه»

بررسی عملکرد شهردار، انتظار مردم از شورای شهر پنجم

نجومی‌های شهرداری از استخدام، بیلبورد تا املاک نجومی‌ و حواشی آن از رد تحقیق و تفحص شهرداری در مجلس تا چشم پوشی شورای شهر از کسری بودجه شهرداری در سال گذشته سبب شد تا بسیاری از افراد مهم‌ترین رسالت شورای شهر پنجم را بررسی عملکرد شهرداری بدانند. رسالتی که البته اساس کار شوراها را تشکیل می‌دهد اما عملکرد شورای‌های دوم، سوم و چهارم خلاف آن را ثابت کرده بود. به همین خاطر بسیاری از مخاطبان به این موضوع اشاره کرده‌اند.

یکی از مخاطبان در توضیح عملکرد سه دوره شورای شهر نوشته است: «سال اول بد نبود، اما از سال دوم به بعد که چمران شد رییس، همه چیز برگشت به شورای سوم».

کاربر دیگری نظر داده است: «بنظرم عملکرد شورا و شهرداری تهران در این چند سال تبعاتی خواهد داشت که غیر قابل بازگشت هست. قوه قضاییه باید بعنوان مسئول، دارایی های اعضا را پیش و پس از انتخاب بدقت بررسی کند. در صورت هرگونه فساد اعم از شخصی و حزبی بشدت برخورد نماید.»

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    10 1
    خوب اگه واقعا زد و بندی شده و کار غیر قانونی کردن باید مراجع قضایی ورود پیدا کنند و رسیدگی کنند
  • بلالمی A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    5 0
    قوه قضاییه ورود پیدا کرد هنوز رای نداده منتظریم