امنیت و سلامت انتخابات در گرو مشارکت آحاد مردم است

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی و رییس ستاد انتخابات استان، ظهر امروز در نشست با خبرنگاران گفت:در اجرای بند مهم انتخابات نقشه راه ما منطبق بر گفته استاندار است که امیدواریم با کمک اصحاب رسانه انتخاباتی مبتنی بر قانونگرایی،مشارکت،امنیت و سلامت در استان برگزار کنیم که نیازمند مشارکت آحاد مختلف مردم است

به گزارش خبر آنلاین لرستان،موضوع این نشست بحث اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان و نیز انتخابات ریاست جمهوری بود.

در این جلسه حبیب خجسته پور بیان داشت:  اعلام پاسخ استعلام صلاحیت کاندیدها از 17 فروردین ماه توسط هیئت های اجرایی آغاز می گردد.بیست و نهم  اردیبهشت ماه انتخاب ملی ریاست جمهوری و انتخاب محلی شورای اسلامی شهر و روستا انجام می پذیرد.
وی گفت:مدت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 20 روز و شورای اسلامی شهر و روستا یک هفته می باشد که زمان شروع تبلیغات از 21 اردیبهشت تا 27 اردیبهشت ماه و زمان انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین ماه از وزارت کشور آغاز می گردد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست ضمن تبریک سال نو و تاکید بر حرکت در راستای شعار سال با عنوان اشتغال و تولید بیان داشت:مقدمات لازم جهت برگزاری انتخابات در استان انجام شده و تشکیل هیئت های اجرایی اولین گام در جهت سازماندهی شورای شهر استان است که 42 هیئت اجرایی در استان فعالیت داشته اند.
دکتر خجسته پور اظهار داشت:در اجرای بند مهم انتخابات نقشه راه ما منطبق بر گفته استاندار است که امیدواریم با کمک اصحاب رسانه انتخاباتی مبتنی بر قانونگرایی،مشارکت،امنیت و سلامت در استان برگزار کنیم که نیازمند مشارکت آحاد مختلف مردم است.

حبیب الله خجسته پور تصریح کرد: علی رغم اینکه دو زمان برگزاری دو انتخاب ملی و محلی ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در یک روز هستند اما دراری زمانبندی متفاوتی هستند که شروع انتخابات شورای شهر و روستا پیش از انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد گرفت.
وی با اشاره به شروع ثبت نام کاندیدها از بازده زمانی 30ام اسفندماه تا 6فروردین ماه افزود:در مدت این 7 روز همه کارکنان،فرمانداری ها و استانداری به صورت دقیق بحث ثبت نام متقاضیان را پیگیری کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه به ارائه گزارشی بر اساس شاخصه های های مختلف کاندیدهای ثبت نام شده پرداخت.

معاونت سیاسی امنیتی استانداری تا کنون تعداد 9 هزار 93نفر از جمله ثبت نام شده گان نهایی استان لرستان هستند که این میزان نسبت به دوره چهارم 20درصد افزایش داشته است.

کل داوطلبین شهرهای 25گانه استان هزار و 273 نفر و کل داوطلبین شوراهای روستا 7هزار و 820 نفر می باشند که هر دو مورد نسبت به دوره چهارم، 20درصد افزایش به دنبال داشته است.
خجسته پور اظهار داشت : بر اساس شاخصه جنسیت ثبت نام شده گان نهایی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان شامل 8هزار و 442 نفر مرد و 651 نفر زن می باشند.

لازم به ذکر است که جمعیت زنان نسبت به دوره چهارم 81 درصد افزایش داشته و به گفته دکتر خجسته پور این مساله نشانگر رشد اجتماعی و حضور فعالانه جامعه زنان استان است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خبر داد:95 درصد از روستاهای استان به حد نصاب شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر رسیده اند که درصد ثبت نام در این روستاها بدین شرح است:
درود 99 درصد
دلفان 90 درصد
کوهدشت 89 درصد
بروجرد 73 درصد
که در روستاها نیز نسبت به دوره پیشین شاهد افزایش 20 درصدی تعداد ثبت نام شده گان هستیم.

بر اساس شاخصه مدرک تحصیلی حداقل سطح سواد شوراهای شهر با تعداد 7تا9 نفر کاندید می تواند کارشناسی باشد و در شوراهای روستا در حد خواندن و نوشتن هم کفایت می کند.
خجسته پور خاطر نشان کرد:سطح سواد کاندیدها در این حوزه بستگی به تعداد جمعیت جامعه هدف دارد.به گفته وی ثبت نام شده گان در استان شامل 24نفر دارای تحصیلات حوزوی
17نفر دکترا
343 نفر فوق دیپلم
403 نفر فوق لیسانس
هزار و 338 نفر لیسانس
هزار و 7 نفر دیپلم

و 5 هزار و 561 نفر فقط سواد خواندن و نوشتن دارند.
بر اساس شاخصه سنی هزار و 134 نفر زیر سی سال می باشند و 109 نفر بالای 75 سال و بر اساس سوابق اجرایی 794 نفر دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر می باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =