مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتخاب ٤١٨ اثر از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی آیات برای داوری مرحله نهایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی در گفت و گویی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات، اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه های جشنواره بین المللی آیات است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره از اواسط آذرماه سال گذشته، یادآور شد: با توجه به استقبال مخاطبان جشنواره، مهلت زمان ارسال آثار در سه مرحله و تا ٢٢ بهمن ماه ٩٥ تمدید شد. فاضلی با بیان این که ارسال اثر برای جشنواره به صورت تمام الکترونیکی و از طریق سایت جشنواره به آدرسwww.ayaategilan.ir  امکان پذیر بود، گفت: الحمدلله استقبال خوبی از این جشنواره قرآنی صورت گرفت و ٢٢٧ نفر از ٢٨ استان کشور با ارسال ٤٥٥ اثر در جشنواره ثبت نام کردند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: ٤١٨ اثر از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی آیات که دارای شرایط مندرج در فراخوان بودند، انتخاب و به تیم داوری نهایی جشنواره متشکل از اسماعیل براری،

مهدی ارگانی و عبدالحی شماسی تحویل داده شد. وی تصریح کرد: آثار پذیرفته شده شامل ٢٨٦ فیلم نامه داستانی، ١٢ فیلم نامه مستند، ٩٩ نمایش نامه صحنه ای و ٨ نمایش نامه خیابانی و ١٣ اثر در بخش ویژه جشنواره با محور موضوعی طرح ١۴۵٠ سوره مبارکه حدید است. این مسئول با بیان این که بر اساس فراخوان جشنواره، قرار بود آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در اسفند ماه ٩٥ برگزار شود، ادامه داد: با توجه به حجم بالای آثار ارسالی و زمان­بر بودن مطالعه دقیق متون ارسالی توسط تیم داوری، بر اساس تصمیمات اخذ شده در دبیرخانه جشنواره، این مراسم به فروردین ٩٦ موکول شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان اظهار کرد: آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات، صبح روز دوشنبه ٢١ فروردین با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و اصحاب قرآن کشور و استان در رشت برگزار خواهد شد. *** جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) با عنوان «جشنواره آیات» و از سری برنامه های جشنواره بین المللی آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با حمایت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شورای فرهنگ عمومی، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم وحی گیلان برگزار می شود. اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت – گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ی معصومین علیهم السلام – گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن وسیره، شخصیت و معارف اهل البیت علیهم السلام و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن از اهداف این جشنواره قرآنی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =