۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
تحقق اقتصاد مقاومتی با حمایت تولید داخلی

بار دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار سال موضوع اقتصاد مقاومتی را لحاظ کردند تا ثابت شود که امروز اقتصاد یکی از دغدغه های اصلی معظم له به شمار می رود.

سمیرا مراد پور:نامگذاری سال ها و از سوی مقام معظم رهبری و برجسته کردن یکی از دغدغه های معظم له یکی از مهمترین مسائل در کشور بوده و در همین راستا نیز با نگاهی به عناوین سالها به ویژه طی یک دهه اخیر نشان می دهد که همواره مشکلات و مسائل مردم از سوی معظم له مطرح شده و به عنوان شعار سال نیز برجسته شده است.

اقتصاد یکی از کلیدواژه های اصلی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی چند سال اخیر نه تنها در انتخاب شعار سال آن را مورد تاکید قرار داده که همواره در سخنرانی های ایشان توجه به این مولفه مهم مطرح بوده است.
اقتصاد مقاومتی، کلید واژه ای است که شاید عمر طولانی نداشته باشد ولی در همین مدت زمان اندک یکی از مهمترین مطالبات رهبری از مسئولان دولتی بوده است و شاید به دلیل اهمیت بالای آن باشد که طی سال های 95 و 96 به عنوان شعار سال انتخاب شده است.
بدون شک طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران در تمامی حوزه ها با رویکرد جهادی و انقلابی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده اند و شاید پاشنه آشیل اصلی کشور همواره مسائل مرتبط با حوزه اقتصاد باشد و شاید به همین دلیل است که حوزه مرتبط با اقتصاد نیز در این سالها با نوسان زیادی مواجه شده اند.
نگاهی به شعار سال جاری نشان می دهد که دو مسئله تولید و اشتغال با کلید واژه اقتصاد مقاومتی گره خورده و این مهم از آن جهت جای تامل دارد که متاسفانه امروز بیکاری در کشور ما به شرایط نگران کننده ای رسیده و البته در کنار این مهم رکود در بخش تولید نیز چند سالی است گریبان ما را گرفته است.
بدون شک اصلی ترین مولفه در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور ما، حمایت از بخش تولید است و در صورتی که این مهم عملیاتی و اجرایی شود در نهایت اشتغال رونق یافته و در نهایت بیکاری نیز در جامعه از بین می رود.
معمولا در روزهای ابتدایی هر سال مسئولان با زدن بنرهای رنگارنگ و همچنین دادن شعارهای مختلف به استقبال عملیاتی کردن شعار سال می روند که به نظر می رسد باید این رویکرد را تغییر داده و متولیان امر در میدان عمل و در راستای کمک به رفع مشکلات و دغدغه های اصلی مردم به استقبال شعار سال بروند تا در پایان سال عملکرد برای ارائه داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =