انتقاد دبیر ستاد امر به معروف از برگزاری جشن‌های نوروزی در روستاهای کردستان

ایسنا نوشت: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با انتقاد شدید از برگزاری جشن‌های ویژه نوروز در روستاهای کردستان؛ برگزاری این جشن‌ها را در روستاها "خیانت به فرهنگ مردم کردستان و موجب ترویج بی بند و باری" دانست و از مسئولان خواست تا با اینگونه برنامه‌ها برخورد کنند.

محمود الله مرادی، در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به استناد اصل هشتم قانون اساسی، ماموریت‌ها و وظایف ذاتی که بر عهده دارد، بیشتر در جهت گسترش فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و تلاش برای زدودن منکرات از جامعه و ترویج معروفات ماموریت خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در راستای وظایف این ستاد در استان صورت گرفته است، افزود: شاید در این راستا ‌نمره قابل قبولی به خودمان ندهیم اما تلاش فراوانی صورت گرفته که بتوانیم در حد امکان مسئولیت و ماموریت این ستاد را با بکارگیری نیروهای مردمی در راستای تذکر لسانی به عنوان وظیفه‌ای همگانی دنبال کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان عنوان کرد: ما در نظامی خدمت می‌کنیم که پرچم مبارزه با جهان کفر را در دست گرفته و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برای حفظ آن خون‌‌ های زیادی داده‌ایم که در کردستان که 5400 لاله پرپر برای حفظ انقلاب تقدیم شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران سرمایه بزرگی را برای حفظ دستاوردهای انقلاب تقدیم کرده است، تصریح کرد: اگر به دنبال آزادی به معنای حیوانیتش بودیم قبل از انقلاب اینگونه آزادی‌ها زیاد بود ما انقلاب کردیم که آزادی‌های حیوانی را از جامعه برداریم و آزادی به معنای واقعی را برای رسیدن انسان به اهداف متعالی، حاکم کنیم.

الله مرادی ذکر کرد: در سال 95 در مرکز و شهرستان‌های استان کارهای زیادی انجام شده که بیشتر فعالیت‌های ما ایجابی بوده است و در زمینه اقدامات سلبی کمترین نظر و توجه را داریم.

وی ادامه داد: کارهایی که در سطح ستاد در سال 95 انجام شد، بیشتر ایجابی و تلاش در جهت معرفی ستاد به مردم و دعوت به همکاری با ستاد بوده است که جمعیت کثیری از مردم هم استقبال کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اعلام کرد: مهمترین برنامه‌هایی که انجام دادیم، تشکیل مجمع نخبگان امر به معروف برای تبیین حرکت ستاد حول محور فکر و اندیشه و بررسی تمام معضلاتی که در جامعه وجود دارد و کارشناسی تخصصی برای انجام ماموریت‌هایی است که در این راستا وجود دارد.

تدوین 120 برنامه ستاد احیای امر به معروف برای سال جاری

وی عنوان کرد: در سال 96 هم 120 برنامه عمومی در سطح استان و در شهرستان‌ها نیز بیش از یک هزار برنامه مصوب شده است که بیشتر در بخش‌های فرهنگی، اجرایی، نظارتی و اقداماتی است که موجب توسعه امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد و کارهای فرهنگی مانند توزیع و نوشتن کتاب، ایجاد نمایشگاه‌های کتاب و حضور در فضای مجازی از دیگر اقدامات خواهد بود.

الله مرادی با اشاره به اینکه بیشتر برنامه‌های ستاد فرهنگی است، بیان کرد: گاهی شاهد هستیم اقداماتی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ سنخیتی با فرهنگ منطقه ندارد بلکه در راستای تخریب فرهنگی منطقه صورت می‌گیرد.

وی اعلام کرد: در سال 96 با نظارت غیرمستقیم و همچنین نظارت‌های سازمانی از انحرافاتی که گاها توسط برخی افراد و دستگاه‌ها انجام می‌شود نظارت می‌کنیم تا جلوی این مسائل را بگیریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف حتی یک درصد هم مخالف شادی و نشاط در جامعه نیست، گفت: اما اعتقادمان بر این است که شادی باید بر مبنای اسلامی باشد.

وی با انتقاد از برنامه‌هایی که با عنوان جشن نوروز در روستاها برگزار می‌شود، عنوان کرد: بعضی‌ها در نظام جمهوری اسلامی مدیرکل هستند اما عملا دنبال شادکردن دل ضد انقلاب هستند و طوری حرف می‌زنند که ما فرهنگ مردم کردستان را نمی‌دانیم و از خارج از استان آمده‌ایم.

وی افزود: اعلام می‌کنیم پشت سر این برنامه‌ها افراد کج فهمی هستند که امیدوارم دیدگاه سیاسی نداشته باشند اما به ملی گرایی و لیبرالی بودن آن‌ها شکی نیست.

کردستان به استان مسجد و مناره مشهور است

الله مرادی ادامه داد: این برنامه‌ها حرکتی و توهین به مردم کردستان است که مشهور به استان مسجد و مناره بوده و به همین دلیل رهبری آن را استانی فرهنگی نامیدند.

وی ذکر کرد: عده‌ای امروز در مسند مدیرکلی قرار گرفته‌اند و برنامه‌هایی را ترویج می‌کنند که جز بی بند و باری و توهین به مردم کردستان چیز دیگری از آن خارج نمی‌شود و گاها هم حرکت آنها باعث می‌شود جریاناتی که در ذهن مردم مرده‌اند و تاریخچه‌ای بسیار سیاه در ذهن مردم دارند، بار دیگر زنده کنند و به خانواده شهدا و ایثارگران توهین کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اعلام کرد: به عنوان یک فرزند شهید باکی ندارم اعلام کنم اگر مسئولین سیاسی و امنیتی استان با اینگونه افراد که در جهت ترویج افکار ضد انقلاب و ترویج بی بند و باری تلاش می‌کنند، ایستادگی نکنند مستقیم وارد عمل می‌شویم.

الله مرادی ادامه داد: مردم کردستان فقط رقص و پایکوبی ندارند که به عنوان نماد آنها معرفی شود بلکه نخبگان و فرهیختگان و انسان‌هایی مومن در این استان هستند که عده‌ای آنها را کنار زده و رقص و پایکوبی را نماد استان معرفی می‌کنند.

مسئولان استان باید به خانواده شهدا پاسخگو باشند

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان باید به خانواده شهدا پاسخگو باشند چرا باید در روستاها در مراسم رقص و پایکوبی و بی بند و باری و ترویج تفکرات کسانی که از صحنه سیاسی کردستان خارج شده‌اند، مجددا زمینه زنده کردنشان فراهم شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: به عنوان فردی مسئول و یک فرزند شهید رسما اعلام می‌کنم نه تنها این حرکات را در راستای فرهنگ مردم استان نمی‌دانیم بلکه آن را خیانت به مردم استان می‌دانیم و آن را کاری جز در راستای بدبین کردن مردم به نظام نمی‌دانم.

وی در ادامه در خصوص انتخابات نیز اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات یک معروف است چون در راستای تقویت نظام است و همه باید تلاش کنیم مردم به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در پایان با تاکید بر اینکه افراد نباید برای اثبات خود دیگران را تخریب کنند، یادآور شد: ستاد در اصل انتخابات هیچ دخالتی نمی‌کند و حساسیت نداریم که چه کسی رای بیاورد هرکس از فیلتر شورای نگهبان رد شد، برای ما محترم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =