مهارت‌های فرزندپروری بر اساس فرآیند رشد هوش هیجانی مبتنی بر روانشناسی شناختی با حضور بانوان کارمند و هیات علمی در دانشگاه نوشیروانی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، از سوي مشاور رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در امور زنان و خانواده، كارگاه آموزشي " مهارت هاي فرزندپروري بر اساس فرآيند رشد هوش هيجاني مبتني بر روانشناسي شناختي" با حضور بانوان كارمند و هيات علمي برگزار شد.

دكتر جعفري مشاور مركز بهداشت دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: انسان ها داراي دو نوع هوش هستند: هوش عمومي يا شناختي و هوش هيجاني. ظرفيت حل مسئله با هوش شناختي است و هوشي كه منجر به كسب مهارت سازگاري انسان با خود و اطرافيانش مي شود، هوش هيجاني است كه در آن حد رشد وجود ندارد و انسان به كمكش احساسات و عواطف خود و ديگران را درك و مديريت مي نمايد.

وي با بيان اين كه هوش هيجاني از اساسي ترين نياز بشر است اظهار داشت: به واكنش كلي و كوتاه به يك واقعيت غير منتظره همراه با يك حالت عاطفي خوشايند يا ناخوشايند هيجان گفته مي شود.

دكتر جعفري گفت: در حوزه روانشناسي و روانپزشكي هيجان و عواطف ۹ گانه اي قابل مشاهده است كه شامل خشم، تعجب، تنفر، خوشحالي، ترس، غمگيني، رضايت، شرم و علاقه مي باشد.

 مشاور مركز بهداشت دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: هيجان ها احساسات ما را به ديگران منتقل مي كنند و نحوه ي تعامل ما با ديگران را تنظيم مي نمايند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =