مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: توسعه پایدار بدون مشارکت مردم عملی نیست و معتقدیم سازمان های مردم نهاد بهترین بستر برای مشارکت مردم هستند.

به گزارش خبرآنلاین کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، زهرا موسی پور در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران از چند سازمان مردم نهاد شهر کرمان اظهار کرد: هدف از این بازدید ها، آَشنایی هرچه بیشتر آحاد جامعه با سازمان های مردم نهاد فعال استان است.
وی افزود: سمن ها، کمک کار دولت هستند و خواسته آنها از دولت این است که در کنار آنها باشد و سمن را به جامعه بشناساند.
موسی پور تصریح کرد: اگر سازمان های مردم نهاد در استان فعال نبودند، حجم آسیب های اجتماعی بیش از وضعیت کنونی بود و اگر حمایت سمن ها نبود، آسیب دیدگان آواره کوچه و خیابان بودند؛ هرچند در حال حاضر نیز مشکلات زیادی در زمینه آسیب های اجتماعی داریم.
وی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد با غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودنشان صدای مردم هستند و به دنبال این هستیم که مردم این نهادها را شناخته و کسانی که می خواهند شهر بهتری با آسیب های کمتر داشته باشند، با سمن ها همکاری کنند تا بتوانند جامعه هدف آنها را پوشش بدهند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: در استان بیش از 500 سازمان مردم نهاد وجود دارد که مجوز فعالیتشان را از چهار مرجع استانداری و فرانداری ها، بهزیستی، نیروی انتظامی و ورزش و جوانان دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه 140 سازمان های مردم نهاد پروانه فعالیت خود را از استانداری کرمان دریافت کرده اند، افزود: 40 مورد از این سمن ها در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، 30 مورد در توانمندسازی بانوان، 12 سمن در حفاظت از محیط زیست، چهار مورد در حوزه ورزش، 16 سمن در بهداشت و درمان، 18 مورد در حوزه های علمی، تخصصی، میراث، عمران و آبادانی و 20 سمن تطبیقی با نظارت استانداری فعالیت می کنند.
موسی پور با اشاره به اینکه دفتر اجتماعی استانداری روند صدور مجوز سازمان های مردم نهاد را پیگیری می کند، تصریح کرد: در سال 93 تعداد 54 درخواست تاسیس سمن، در 94 تعداد 97 مورد و در سال گذشته 110 درخواست داشته ایم که هیچ درخواستی را رد نکرده ایم.
وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته 32 پروانه فعالیت برای سازمان های مردم نهاد صادر شده است، بیان کرد: سازمان های مردم نهاد نیاز به توجه و حمایت معنوی دارند و این نهادها در دولت تدبیر و امید به عنوان نظام پنهان ارتقاء سلامت جامعه مورد حمایت بودند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: معتقدیم توسعه اجتماعی برای تامین نیازهای سلامت انسان و بالابردن سطح زندگی همه است و دولت به تنهایی قادر به پاسخگویی به همه نیازها نیست.
وی افزود: توسعه پایدار بدون مشارکت مردم عملی نیست و با توجه به اینکه توسعه انسان محور است، معتقدیم سازمان های مردم نهاد بهترین بستر برای مشارکت مردم هستند.
موسی پور با بیان اینکه تلاش کرده ایم سازمان های مردم نهاد را با جامعه پیوند بزنیم، تصریح کرد: مهم ترین ظرفیتی که در حاشیه شهرک صنعتی کرمان و الله آباد کار می کند، سمن ها هستند و در حالی که یکی از بحث های مهم آموزش و پرورش انسداد مبادی بیسوادی است، سازمان های مردم نهاد کمک بزرگی به این سازمان در جهت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل کرده اند.
وی بیان کرد: سمن ها یکی از بازوهای قوی در کنار مراکز ترک اعتیاد هستند و همچنین با برگزاری دوره های آموزشی، کلاس های مهارت زندگی، توزیع غذای گرم و ... کمک های شایانی به اقشار آسیب دیده می کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان در ادامه با تاکید بر همکاری مردم با سمن ها گفت: باید کمک های مردم منظم و قانونمند شود و سمن ها قوی باشند و در این صورت آسیب های آن شهر و منطقه کاهش خواهد یافت و دفتر اجتماعی استانداری کرمان این آمادگی را دارد در جهت ارتقاء جایگاه سازمان های مردم نهاد تورهای بازدید خیّران را از این نهادها برگزار کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه حجم آسیب های اجتماعی به قدری زیاد است که باید دستگاه های اجرایی مختلفی به همراه سازمان های مردم نهاد فعالیت کنند.
موسی پور در پایان خاطرنشان کرد: مرکز شماره 6 فنی و حرفه ای دوره آموزشی مهارت را برای سرپرستان خانوار و بهبودیافتگان و آسیب دیدگان برگزار می کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =