مردم در دوران قبل از انقلاب به آزادی و مسئولان دسترسی نداشتند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران رژیم ستمشاهی مردم از دسترسی به مسئولان و داشتن آزادی محروم بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سليماني دشتكي در همايش هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا چهارمحال و بختياري در فرهنگسراي بزرگ شهركرد تأكيد كرد: رژيم طاغوت در دوران پيش از انقلاب اسلامي همواره آزاديخواهان را سركوب و دستورات استكبار جهاني و بيگانگان را اطاعت مي كرد.

وي افزود: امام خميني (ره) "جمهوريت" و "اسلاميت" را به عنوان دو اصل مهم در نظام جمهوري اسلامي مورد توجه قرار دادند.

سليماني دشتكي تصريح كرد: البته در همان دوران تشكيل جمهوري اسلامي بسياري قصد داشتند تا بدون توجه به رأي مردم حكومت اسلامي را تشكيل دهند كه با مخالفت امام راحل مواجه شدند.

وي بيان داشت: در نهايت ۱۲ فروردين ۱۳۵۸ با ۹۸.۲ درصد آراء مردم ايران به جمهوري اسلامي ايران رأي آري دادند.

استاندار چهارمحال و بختياري به تلاش عده اي براي معرفي افرادي به عنوان اصلح در انتخابات اشاره و اضافه كرد: بينش و آگاهي بالاي مردم همواره منجر به انتخاب افراد شايسته و توانمند در انتخابات مختلف خواهد شد.

وي عنوان داشت: در دوران انقلاب اسلامي ايران هر كجا به آراي مردم توجه شد، به موفقيت هاي مطلوب دست يافتيم.

سليماني دشتكي اظهار كرد: انتخابات شوراهاي اسلامي به عنوان يك اصل در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تا دوران اصلاحات مغفول ماند.

وي قانون شوراهاي اسلامي را مطلوب و داراي برخي نواقص دانست و ادامه داد: بايد اختيارات اين شوراها افرايش يابد و كار مردم به خودشان سپرده شود.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان كرد: در روند برگزاري انتخابات بدون توجه به افكار مغرضانه برخي افراد، بايد به نظرات مردم احترام گذاشته و نمايندگان شايسته و اصلح انتخاب شود.

وي يادآور شد: هر فردي به عنوان منتخب مردم مشخص شود، براي تمامي مردم، مسئولان و قشرهاي مختلف قابل احترام است.

سليماني دشتكي عنوان كرد: برگزاري انتخابات سالم و حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي رأي از مهمترين برنامه هاي مديريت ارشد چهارمحال و بختياري محسوب مي شود.

گفتني است، در اين نشست نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي نظرات، ديدگاه ها و پيشنهادات خود را ارائه كردند.

در اين نشست مسايل توجيهي مورد نياز در خصوص برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا براي حاضران ارائه شد.

انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردي بهشت امسال به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =