ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت در مورد نحوه رسیدگی به پرونده فوت مرحوم کیارستمی گفت: طبق قوانین موجود، رسیدگی به چنین شکایاتی و صدور حکم مربوط به دادگاه‌های مربوطه با کارشناسی سازمان پزشکی قانونی و نیز مربوط به سازمان نظام پزشکی است و قانون‌گذار به وزارت بهداشت در زمینه صدور حکم اختیار و مسئولیتی واگذار نکرده است.

دکتر ایرج حریرچی گفت: باید به این نکته توجه کرد که در مورد نحوه درمان مرحوم کیارستمی بعد از اطلاع از مشکلاتی که در بیمارستان خصوصی برای ایشان پیش آمده بود، وزیر بهداشت شخصا و گروهی از بهترین متخصصین اقدامات بسیار وسیعی برای بهبود وضعیت ایشان انجام دادند که متاسفانه در نهایت ایشان با نظر خود و خانواده محترم به کشور فرانسه عزیمت و در آن کشور فوت کرد.

وی افزود: همچنین بعد از فوت ایشان و شکایت خانواده محترم‌شان، وزارت بهداشت علی رغم نداشتن مسئولیت قانونی مستقیم حقوقی، پیگیری‌های متعددی برای صدور حکم عادلانه و قانونی و جلوگیری از اطاله دادرسی در دو مرجع رسیدگی فوق‌الذکر چه به صورت علنی و چه به صورت غیر علنی انجام داده است.

حریرچی ادامه داد: همچنین مراتب اعتراض این وزارتخانه به تطویل و عدم تعیین تکلیف به موقع پرونده هم در مصاحبه‌ها و هم در سخنرانی‌ها توسط وزیر محترم، اینجانب و بعضی از مسئولین دیگر وزارتخانه اعلام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: درمورد چنین پرونده هایی درخواست ما از همه کسانی که اعلام نظر می‌کنند اعم از خانواده بیماران، هنرمندان و مسئولین این است که با توجه به مبانی قانونی موجود و اختیارات وزارت بهداشت و سایر مراجع مربوطه اعلام نظر کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =