بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان برگزار شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر فعالیت جدی و برنامه محور جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تاکید کرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در همایشی که به مناسبت هفتم اردیبهشت ماه، روز ملی ایمنی حمل و نقل، با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان برگزار گردید، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان روز ایمنی و حمل و نقل را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و افزود: از آنجا که سرعت، منشاء همه ی تخلفات رانندگی است این نتیجه حاصل می گردد که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به نحوه شکل گیری جمعیت طرفداران ایمنی راهها و نامگذاری روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: با توجه به افزایش روند تصادفات در دهه ۸۰ بویژه در کشورهای جهان سوم از جمله ایران، سازمان فرهنگی یونسکو از سوی سازمان ملل متحد ماموریت یافت تا نسبت به این پدیده برنامه ریزی نماید که خوشبختانه در پی آن در کشور ما با پای کار آمدن همه دستگاه های ذیربط در حوزه راه، حمل و نقل و پلیس، تصادفات روند کاهشی پیدا کرد.
وی افزود: با این رویکرد در ایران سازمان مردم نهادی با عنوان جمعیت طرفداران ایمنی راهها با حضور افراد باتجربه در حوزه راه، پلیس و حمل و نقل تشکیل شد و روز هفتم اردیبهشت با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید.
زندی فر با تقدیر از عملکرد صدا و سیما و سایر رسانه های استان در بحث فرهنگ‌سازی تصریح کرد: همه این نامگذاری ها و برنامه ریزی ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته فعالیت جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان لرستان جدی نبوده است، خاطرنشان کرد: از امروز فعالیت این جمعیت با تعامل دستگاه های دولتی عضو و تاکید بر جلب مشارکت های عمومی و مردمی به طور جدی کلید می خورد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای محلی را برای استقرار این سازمان مردم نهاد اختصاص خواهد داد.
وی هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی و تاکید بر اهمیت ایمنی راهها عنوان کرد: با توجه به تبدیل لرستان به مقصد گردشگری، با همت همه دست اندرکاران تلاش خواهیم کرد به زودی شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در محورهای استان باشیم.
در ادامه این جلسه صحبت اله بزرگزاده مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان لرستان هم با ارائه‌ی گزارشی از عملکرد این جمعیت در یکسال گذشته گفت: این جمعیت با اهداف بهبود کیفیت و بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک از طریق جلب مشارکت های مردمی و آموزش مردم در تعامل با دستگاه های خدمت رسان در امر راه و آموزش و رسانه ها فعالیت می کند.
وی با اشاره به روند مطلوب توسعه زیرساخت‌ها در لرستان گفت: هدف مشترک همه ما نجات جان انسانهاست از آنجا که برابر آمارهای جهانی ایران رتبه هشتم را در تلفات جاده ای دارد در یک برنامه ۱۰ ساله می بایست تا پایان سال ۱۴۰۵ میزان تلفات جاده ای ایران از ۱۶ هزار نفر به ۸ هزار نفر یعنی کمتر از ۵۰ درصد کاهش یابد.
بزرگزاده خواستار عزم عمومی و تلاش همه اقشار جامعه برای حفاظت از جان مردم در جاده ها گردید.
علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل در بخش جاده ای صورت می گیرد، به تاکید وزیر راه بر ایمن سازی راهها و حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این رابطه اخیرا معاونت جدیدی با عنوان هماهنگ کننده حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است.
وی افزود: با توجه به وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل کشور، امروز ایمنی بسیار مهمتر از حمل و نقل به نظر می رسد.
سرهنگ چغلوند رییس پلیس راه استان لرستان هم خواستار برگزاری جلسات جمعیت طرفداران ایمنی راهها بصورت تخصصی تر شد و گفت: امنیت مقوله ای جدی است و در راستای حفظ جمعیت مولد جامعه، فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن امری ضروری و نیازمند استفاده از همه ظرفیت هاست.
چغلوند بر بومی سازی آموزش مبتنی بر آموزه های دینی و فرهنگی از طریق آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تریبون‌های نماز جمعه و جماعات تاکید کرد.
مهندس کشاورز دبیر شورای حمل و نقل و ترافیک استان هم به لزوم جلب مشارکت های مردمی و محوریت مردم در برنامه های جمعیت طرفداران ایمنی راهها اشاره نمود.
در ادامه این همایش دو نفر از رانندگان بدون تخلف حادثه ساز ناوگان حمل و نقل استان مورد تقدیر قرار گرفتند

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =