انتخاب نوشت: محمدهاشمی با بیان اینکه کاندیداهای اصولگرا بیشتر از موضع تخریب و سیاه‌نمایی دولت تبلیغات می‌کنند در پیش‌بینی روند مناظرات انتخاباتی؛ گفت: اشتراکاتی بین احمدی‌نژاد و کاندیداهای اصولگرای کنونی در نحوه تخریب‌ها و وعده‌ها وجود دارد.

محمدهاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیش‌بینی استراتژی کاندیداهای اصولگرا برای حضور در مناظرات انتخاباتی اظهار کرد: آنچه که تابحال مشخص شده اصولگرایان بیشتر از موضع تخریب، بزرگنمایی و سیاه‌نمایی دولت تبلیغات می‌کنند کمااینکه این شیوه‌ای است که اخیرا رسانه‌های اصولگرا نیز در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: کاندیداهای اصولگرا نیز مدام در صحبت‌هایشان در رابطه با دولت دو ویژگی داشته‌اند یکی اینکه به شیوه قهری سیاه‌نمایی کرده‌اند یکی هم بعضا قول‌ها و وعده‌هایی می‌دهند که قابلیت اجرا ندارد و می‌توان گفت که به نحوی خرید رای است کمااینکه وقتی می‌گویند که دویست و پنجاه هزارتومان بابت یارانه پرداخت خواهیم کرد نوعی خریدن رای بوده که این روند برخلاف قانون انتخابات است.

هاشمی در پاسخ به اینکه این احتمال وجود دارد که کاندیداهای اصولگرا در مناظرات انتخاباتی از ادبیات و روش احمدی‌نژاد استفاده کنند، تصریح کرد: البته هم‌اکنون بکارگیری نوعی از ادبیات آقای احمدی‌نژاد در روند رقابت‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای اصولگرا مشاهده می‌شود کمااینکه در برنامه‌های تبلیغاتی آنها به نوعی اشتراکاتی بین نحوه قول‌ها، وعده‌ها و تخریب‌ها به شیوه وی وجود دارد که مدتی قبل از زمان برگزاری مناظرات شروع شده است اما اینکه کاندیداهای اصولگرا طی مناظرات چه اقدامات مشابهی انجام دهند نمی‌توان پیش‌داوری کرد.

وی در مورد اینکه کدام یک از کاندیداهای اصولگرا می‌تواند رقیب جدی روحانی باشد تاکید کرد: تاکنون در پی نظرسنجی‌های صورت‌گرفته آقای روحانی در صدر جدول کاندیداهای انتخاباتی قرار دارد و ممکن است سایر رقبا پنج درصد یا پنجاه درصد رای داشته باشند ولی تا این لحظه طبق نظرسنجی‌ها نام آقای روحانی در کسب آرای بیشتر جامعه جلوتر از اسامی سایر کاندیداها قرار داشته است.

هاشمی درباره روندی که روحانی در مناظرات باید بکار بگیرد تا پیروز میدان رقابت انتخاباتی باشد با بیان اینکه مردم توقع دارند رئیس جمهور پاره‌ای از مسائل کشور که قابل ذکر بوده را برای آنها بازگو کند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آقای روحانی در سمت ریاست جمهوری فعالیت دارد و این جایگاه نیز دارای ویژگی‌هایی است که باید فردی که بر این کرسی نشسته واجد این شرایط باشد اعم‌از وقار، اقتدار، واقع‌گرایی، پرهیز از تکبر، خودخواهی و اجتناب از دادن وعده‌های دروغ ضمن‌اینکه این توقع هم وجود دارد که اگر مشکلاتی یا موانعی وجود داشته که درپی سنگ‌اندازی‌هایی ایجاد شده، در حد حفظ آرامش در جامعه و پرهیز از بروز تنش، دلیل بروز پاره‌ای از مسائل و موانع موجود را به مردم بگوید و فلسفه اینکه صداوسیما بیش از دو سال است اقدامات تخریبی علیه دولت می کند را به همراه ریشه های آن بیان کند.

وی یادآورشد: آنچه مسلم است دولت در دوره گذشته مشکلات بسیاری داشته است ضمن‌اینکه موفقیت‌هایی نیز در بعضی از زمینه‌ها به‌دست آورده که واقعا در تاریخ سیاسی و بین‌الملل کشور بی‌نظیر بوده است. از جمله مذاکرات هسته‌ای و برجام یعنی ما سابقه‌ای نداریم که در تاریخ سیاسی ایران نظیر این اتفاق افتاده باشد و این افتخار بزرگی است. بنابراین باید این دستاوردها با پرهیز از تکبر به صورت خودمانی به مردم بازگو شود.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =