افتتاح برق ۱۵ روستا در لرستان به مناسبت بعثت پیامبر اعظم (ص)

ساکنان ۱۵ روستای صعب العبور بخش کاکاوند از توابع شهرستان نورآباد لرستان به مناسبت بعثت رسول اکرم(ص) با حضور استاندار لرستان،نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان از نعمت برق بهره مند گردیدند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان- فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در رابطه با اجرای این پروژه ها و تامین برق این روستاها با توجه به طولانی بودن مسیر و شرایط سخت جغرافیایی اظهار داشت: در فصل زمستان این مناطق بطور کامل پوشیده از برف و در معرض بادهای شدید و کولاک میباشند که ما نهایت سعی خود را جهت پایداری شبکه ها در زمانهای بحرانی و شرایط بد آب و هوایی بکار بسته ایم تا مردم منطقه بی برق نشوند.

مهندس خودنیا افزود: روستاهای بی برق این استان از نظر بعد مسافت و کوهستانی بدن مشکلات عدیده ای را برای شرکت توزیع همواره ایجاد کرده که خوشبختانه نیروهای پرتوان ما در مقابل اینگونه موانع هیچگاه پا پس نمی گذارند .

وی گفت مصداق این مدعا همین فیدر منطقه کاکاوند میباشد که بیش از 200 کیلومتر شبکه صعب العبور و برف گیر دارد.

مدیر عامل برق لرستان گفت: اینکه برق از زیرساختی ترین شاخص های توسعه میباشد یک اصل است اما رسیدگی به حال محرومان و ساکنین مناطق دور افتاده که از ابتدایی ترین امکانات زندگی محروم هستند جز در قالب عبادت با هیچ مقوله دیگری قابل توصیف نیست .

گفتنی ست: فریدون خودنیا در مراسم فوق به روستاهای باقی مانده فاقد برق این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد 7 روستای دیگر در این منطقه بدون برق هستند که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر گردیده در سال جاری این روستاها نیز برقدار و جشن برق رسانی کامل کلیه روستاهای شهرستان مذکور را با استعانت از خداوند متعال برپا کنیم .

ایشان اضافه کرد در صدد جذب اعتبارات لازم جهت تامین برق روستاهای بدون برق استان هستیم وچنانچه این امر محقق شود کار در شرایط سخت برای زحمت کشان صنعت برق در لرستان امری عادی شده و توانمندیهای پرسنل زحمتکش اجرایی با چنین شرایطی عجین شده است .

در ادامه مهندس فخرالدین حسن پوریان مدیریت توزیع برق شهرستان نورآباد ضمن بیان مشکلات و مصائبی که در طول مسیر تامین برق 15 روستای فوق متحمل شده بودند ؛ اظهار داشت: خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وتلاشهای بی منت دولت محترم تدبیر و امید نگاه به محرومیت زدایی را با دید کلان و برنامه ریزی های مدون و تخصیص اعتبارات ویژه سرفصل برنامه های عمرانی و رفاهی و همچنین خدمات رسانی دلسوزانه قرار داده است .

مدیریت توزیع برق نورآباد ضمن ابراز خرسندی از انجام این پروژه های مهم میزان اعتبار صرف شده برای تامین برق این روستاها را دو میلیارد تومان اعلام کرد.

فخرالدین حسن پوریان مقدار طولی شبکه فشار متوسط احداث شده مسیر فوق را 22 کیلومتر بیان کرد و ابراز داشت: در نقاط قابل توجهی از مسیر شبکه علیرغم زحمات فراوانی که زحمت کشان راه و شهرسازی متحمل شدند متاسفانه هموارنمودن جاده میسر نبود و همکاری پیمانکاران و بعضا اهالی منطقه اراده ما را مصمم تر مینمود تا با انگیزه بیشتری کار را به سرمنزل مقصود رسانده و بالاجبار پایه های بتونی را توسط افراد اجرایی ومساعدت آنها حمل و نصب مینمودیم .

وی مقدار شبکه فشار ضعیف احداث شده برای روستاهای فوق را 3 کیلومتر عنوان کرد وگفت: متاسفانه بافت روستاها بر روی کوهها و تپه ها طراحی شده که حتی نصب شبکه فشار ضعیف هم کار را بسیار سخت تر می نمود .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =