«خبرجنوب» نوشت: معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس از فعالیت مرکز کودکان خیابانی به عنوان پناهگاهی برای بچه های سردرگم کار در فارس خبر داد.

معصومه فروتن گفت: كودكان كار و خياباني استان پس از جمع آوري توسط نيروي انتظامي و شهرداري به مراكز بهزيستي ارجاع داده مي شوند و با ساماندهي موثر، حمايت از آنها در صورت لزوم تا رسيدن به دوره نوجواني و جواني
ادامه دارد.
وي افزود: اين بچه ها در مراكز روزانه علاوه بر برخورداري از خدمات مددكاري خانوادگي از كلاس هاي مهارت آموزي و ساير آموزش ها نيز بهره مند مي شوند تا مجدداً براي كار به خيابان
بازنگردند.
اين مسئول بهزيستي فارس گفت: ساماندهي كودكان كار و خياباني استان به منظور برخورداري اين بچه ها از حقوقشان و پيگيري تحصيل آنها و برخورداري از شبكه حمايتي انجام مي گيرد.
فروتن ادامه داد: اين حمايت ها علاوه بر ريشه يابي مشكلات خانوادگي و اقتصادي به ايجاد محيطي كه كودك در آن رشد كند نيز مي پردازد و حتي پس از ساماندهي، ارتباط كودك با مركز روزانه بهزيستي برقرار است تا هرگاه كه او دچار مشكل شد به جاي خيابان به بهزيستي
روي آورد.
معاون امور اجتماعي بهزيستي فارس گفت: با ايجاد شرايط ياد شده كودكان خياباني و كار دچار سودجويي نمي شوند و در صورت نياز به مراكز روزانه و يا شبانه بهزيستي مراجعه مي كنند.
فروتن ادامه داد: در اين خصوص، شبكه حمايتي خانواده اين كودكان توسط مددكار شناسايي مي شود و در صورت عدم وجود اين شبكه كه مي تواند شامل بستگاني كه سرپرستي و حمايت از كودك را بر عهده مي گيرند باشد، آن ها به مراكز شبه خانواده بهزيستي ارجاع داده مي شوند.
وي عنوان كرد: ظرفيت مراكز روزانه و شبانه 20 تا 30 نفر است و كودكان كار تا زمان ساماندهي و تعیین تكليف مي توانند در اقامتگاه هاي شبانه به سر ببرند.
فروتن گفت: با توجه به عوارض جسمي و رواني احتمالي كه كودكان كار و يا خياباني ممكن است به آن دچار شوند، والدين حتي در صورت وجود مشكلات اقتصادي نيز به هيچ عنوان نبايد با مجبور كردن فرزندان به كار چه به صورت دستفروشي و چه در مغازه و يا مراكز مختلف آن ها را از حقوق طبيعي و كودكي رضايت بخش محروم كنند.
وي عدم توجه به اين مسايل را نوعي كودك آزاري از سوي اين قبيل والدين دانست و از آن ها خواست به فرزندان خود بيش از پيش توجه كنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =