توانمندسازی صاحبان مشاغل و کسب و کارهای بومی و محلی استان امری مهم و ضروری بوده که در این راستا پیگیری لازم انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه اشتغال در اردبیل اظهار داشت: با توجه به نقش کسب و کارهای کوچک در تحقق منویات مقام معظم رهبری و بسترسازی برای خروج کسب و کار از رکود انتظار می‌رود مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند تا این امر زمینه‌ساز رونق تولید و اشتغال در استان شود.

وی تصریح کرد: تقویت بازار فروش محصولات داخلی به عنوان یکی از راهکارهای اساسی و مهم در افزایش استقامت و ماندگاری واحدهای خرد و متوسط در فضای کسب و کار بوده که باید مسئولان امر از کسب و کارهای خرد و متوسط حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل توانمندسازی صاحبان مشاغل و کسب و کارهای بومی و محلی استان را ضروری دانست و بیان کرد: بازاریابی و فروش محصولات با استفاده از متدهای نوین و کارآمد نقش مهمی در توانمندسازی این افراد ایفا خواهد کرد.

رحیمی از آغاز ثبت نام فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی در سامانه طرح کارورزی وزارت کار خبر داد و افزود: این طرح تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار و متقاضی کار است و از مهمترین اهداف این طرح، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان است.

وی گفت: در طرح کارورزی، دانش آموختگان دانشگاهی با شرکت در دوره‌های آموزشی ضمن کسب مهارت‌های فنی و آشنایی با فضای کسب و کار، برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند و با ثبت نام در این طرح مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در صورت سپری شدن حداقل 6 ماه و حداکثر سه سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی با داشتن حداکثر 27 سال سن برای مقطع کاردانی، 30 سال برای مقطع کارشناسی، 33 سال برای کارشناسی ارشد و 37 سال برای مقطع تحصیلی دکترا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی نسبت به مشاهده شرایط و انجام مراحل ثبت‌نام اقدام کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =