«خبرجنوب» نوشت: شهردار شیراز در دیدار با قائم مقام شهردار کیوتو ژاپن گفت: شیراز برای میزبانی کنفرانس اتحادیه شهرهای تاریخی آمادگی دارد و می تواند تمام میزبانی های پیش از این را از ذهن افراد پاک کند.

عليرضا پاك فطرت كه به ژاپن سفر كرده است در ديدار با قائم مقام شهردار كيوتو افزود: شيراز شهري موزه اي است كه نظير آن در کمتر نقطه ای از جهان يافت مي شود.
وی با بیان اين كه هر آن چه خوبي است در شيراز جمع شده و به موزوني در كنار هم چيده شده است، گفت: مديريت شهري و پارلمان محلي شيراز قادر است ميزباني مناسب براي اتحاديه شهرهاي تاريخي جهان باشد.
پاك فطرت با يادآوري اين كه شيراز هم اينك براي سال 2017 ميلادي، پايتخت جوانان جهان اسلام است، ادامه داد: به نظر مي رسد هر سال، سال شيراز است زيرا نمي توان جايي را يافت كه جمع همه خوبي ها را در آن يكجا مشاهده كرد.
شهردار شيراز با بيان اين كه شيراز در خود جمع بهترين ها در فرهنگ شهروندي، داشته هاي مذهبي، برخورداري هاي تاريخي و ادبي و هنري را دارد گفت: براي مطرح شدن شيراز به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام و عناوین مهم بین المللی دیگر در چارچوب منزلت این کلان شهر، تلاش می کنیم.
پاك فطرت همچنين براي تبادل گردشگر، برگزاری هفته های فرهنگی متقابل و ساير فعاليت هاي فرهنگي اعلام آمادگي كرد و گفت: این اقدامات به فهم و شناخت مستمر از یکدیگر، توسعه پایدار و در نهایت، صلح فرهنگی كمك هاي شاياني خواهد کرد.
شهردار شيراز گفت: دیپلماسی شهری در کنار دیپلماسی رسمی و دولتی می تواند راههای جدیدی در زمینه تبادلات مثبت فرهنگی و تبادل دانش، فراروي ملت ها ايجاد كند.
قائم مقام شهردار کیوتو نيز با تاكيد بر لزوم افزايش مناسبات فرهنگی و تبادل دانش گفت: عضویت شیراز در اتحادیه شهرهای تاریخی (LHC) از یک سو و جایگاه هر دو شهر (كيوتو و شيراز) به عنوان مرکز تاریخ و تمدن و هویت کشورهای متبوع خود، از سوی دیگر، ظرفیت مناسبی را برای توسعه تبادلات فرهنگی، علمی و ... فراهم کرده است.
«ساتوشی اومورا» پایه گذاری نهادهایی همچون شهرهای تاریخی که در چارچوب هایی ورای دیپلماسی رسمی ایفای نقش می کنند را کاری دشوار دانست و ابراز امیدواری کرد شهرهایی نظیر شیراز بتوانند کیوتو و دبیرخانه اتحادیه را در دسترسی معتبر به اهداف از پیش تعیین شده یاری كنند.
«شیگنوری شیباتا» دبیرکل اتحادیه شهرهاي تاريخي جهان نيز شیراز را یکی از شهرهای فعال اتحادیه توصیف و ابراز اميدواري كرد كه اين شهر در آينده ميزبان نشست سالانه مجمع عمومي اين اتحاديه باشد.
گفتنی است، کیوتو در مرکز جزیره هانشو در كشور ژاپن واقع شده و یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و به پایتخت باستانی ژاپن با سابقه بيش از هزار ساله شهرت دارد. این شهر بنیانگذار اتحادیه شهرهای تاریخی جهان به شمار مي رود و شیراز نيز از سال 93 به عضویت اين اتحاديه درآمده است.
روابط میان شهرهای ژاپن و شیراز تسهیل شود
همچنین شهردار شیراز در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو ژاپن با اشاره به مدیریت مناسب در این کلان شهر چندین میلیونی گفت: این مدیریت می تواند برای شهرهای جهان الگو باشد.
وی به توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی در توکیو اشاره و مدیریت یکپارچه شهری را مهم ترین عامل در این موفقیت ارزیابی کرد.سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز با اشاره به اشتراکات تاریخی ایران و ژاپن، روابط دوستانه دو کشور را یادآور شد.
دکتر رضا نظر آهاری، پیشرفت و توسعه همه جانبه مدیریت شهری در ژاپن را بسیار عالی دانست و گفت: آموزش و فرهنگسازی به سمت نظم و انضباط اجتماعی و همچنین قوانین مناسب و قانون مداری در این توسعه، شاخص و موثر است.
دو طرف در پایان خواستار تسهیل و ارتقای روابط، میان شهرهای کشور ژاپن و شیراز شدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =