به گفته مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در اردیبهشت ماه سال جاری به ۱۵۳۰۰۰ متر مربع بالغ می گردد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی , مجید شارقی با اعلام این خبر گفت:یکی از تکالیف مهم اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و رفع تصرف از اراضی ملی است که به همت اکیپ های آموزش دیده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه وشهرسازی، این امر ،با تکیه برگشت های مستمر و گزارشات مردمی ،پایش و رصد می شود.

وی در خصوص اهم فعالیتهای اخیر این یگان در ماه اخیر افزود:در طی چند عملیات جداگانه، 153000 متر مربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش 8/4 میلیارد تومان در طی اردیبهشت ماه سال جاری رفع تصرف شده است.

مجید شارقی اضافه نمود :بیشترین آمار رفع تصرفات از حیث مساحت متعلق به شهرستان ساوه به میزان 80000متر مربع بوده که از این حیث شهرستان خنداب با 40000متر مربع در رتبه بعدی قرار دارد.
وی در ادامه بیان داشت:

از حیث ارزش ریالی بیشترین آمار رفع تصرفات در استان مرکزی در ماه اخیر مربوط به شهرستان ساوه به ارزش 3 میلیارد تومان بوده که از این حیث شهرستان اراک با رقم 1/1 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار دارد.

گفتنی است عملیات اخیر شامل اقدام به موقع در مقابله با تصرفاتی از قبیل ساخت و ساز،دیوارکشی،پی کنی ،فنس کشی ،پی کنی،شخم زنی،خاکبرداری،شخم زنی و.... در اراضی ملی استان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =