ایرنا نوشت: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فعالیت دفاتر پرستاری در منزل در سراسر کشور نه تنها ده سال پرستار بیکار نخواهیم داشت بلکه همچنان با کمبود پرستار مواجه خواهیم بود.

محمد میرزابیگی روز چهارشنبه در نشست خبری در محل وزارت بهداشت جزییات ایجاد مراکز پرستاری در منزل و مراکز مراقبتی را تشریح کرد.

وی افزود: برای ایجاد مراکز پرستاری در منزل 4 اقدام کلان در سه سال گذشته انجام شده است که شامل تدوین و ابلاغ آیین نامه خدمات پرستاری جامعه نگر، گنجاندن موضوع خدمات پرستاری جامعه نگر در کتاب عملیاتی وزارت بهداشت و قرار گرفتن این موضوع در برنامه ششم توسعه و تصویب تعرفه های خدمات پرستاری در منزل است.

وی ادامه داد: اگر قرار بود طبق روال عادی این 4 اقدام اساسی انجام شود سالها طول می کشید اما با پیگیری وزارت بهداشت و همکاری مجلس، شورای عالی بیمه و هیات دولت ظرف 3 سال این تلاش ها به سرانجام رسید.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: براساس آیین نامه مراکز پرستاری جامعه نگر باید به ازای هر 50 هزار نفر یک مرکز خدمات پرستاری در منزل در کشور داشته باشیم و به این ترتیب به 1800 مرکز در کشور نیاز داریم که تا کنون 1200 مرکز از وزارت بهداشت مجوز گرفته اند.

میرزابیگی ادامه داد: بیمارانی که مزمن هستند و نیاز به مراقبت دارند اما لزومی به بستری آنها در بیمارستان نیست می توانند از خدمات مراکز پرستاری در منزل استفاده کنند و به این ترتیب از اشغال بی مورد تخت های بیمارستانی جلوگیری می شود و صف انتظار در بیمارستان ها از بین می رود.

وی افزود: بسیاری از بیماران صعب العلاج مانند بیماران مبتلا به سرطان و سالمندان می توانند از خدمات مراکز پرستاری در منزل بهره مند شوند.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =