۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
از قضا سرکنگبین صفرا فزود

روزبه کردونی*

توهین و شعار عده ای (که وزارت کشور آنها را غافل یا فریب خورده لقب داده است) به رئیس جمهور منتخب مردم در مراسم روز جهانی قدس هم به لیست طولانی توهین ها به مقامات عالی رتبه کشور اضافه شد . شعار دادن و توهین به مقامات عالی رتبه کشورسابقه ای طولانی دارد؛

سال 1385 سخنرانی مرحوم هاشمی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ص) ، در خرداد ماه 1388 سخنرانی نوه گرامی حضرت امام در مرقد امام خمینی (ره) ، درسال 1391 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمين ناطق نوري در مراسم احیای شب قدر در مشهد ، در سال 1391 سخنرانی علی لاریجانی در مراسم 22 بهمن در قم ، اسنفد 1393 حضور علی مطهری در شیراز با اخلال و توهین برخی افراد به سخنران روبرو شد . البته سابقه بهم زدن سخنرانی و توهین به سخنرانان در دوره اصلاحات هم که خود داستان مفصلی است .

جالب توجه این است که موضع گیری صریح رهبری نظام به عنوان عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران نیز مانع از بروز این اخلال ها و توهین ها نشده است .

مقام معظم رهبری در 28 بهمن ماه 1391 صراحتا بیان کردند "بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. بارها به کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. "

در این میان اما این بار واکنش یکپارچه و منسجم و طوفانی ایرانیان در حمایت از دکتر روحانی و تفبیح و محکوم کردن توهین و شعار علیه رئیس جمهور باعث شد ، تلاش عده ای قلیل که تلاش داشتند هیمنه قانون اساسی را بشکنند و رئیس جمهور منتخب مردم را تضعیف کنند ناکام بماند و برای آنان :

از قضا سرکنگبین صفرا فزود .. روغن بادام خشکی می‌نمود از هلیله قبض شد اطلاق رفت.. آب آتش را مدد شد همچو نفت

* مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت رفاه

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =