ایرنا نوشت: مدیرآب، خاک و امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و احیای 50 رشته قنات در این استان خبر داد.

سید طاهر نوربخش  اظهار کرد: در سال زراعی جاری با لایروبی و احیای این تعداد قنات، امکان افزایش 250 لیتر به دبی آب کشاورزی استان فراهم خواهد شد.
وی افزود: 17 درصد آب 140 هزار هکتار اراضی این استان از قنات ها تامین می شود.
مدیر آب، خاک و امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در پی خشکسالی و تغییر بارش ها از برف به باران طی سال های اخیر 560 رشته قنات از مجموع 840 قنات در این استان خشک و کم آب شده است .
وی از خشک شدن کامل تعداد 280 رشته قنات طی سه سال گذشته بدلیل خشکسالی و افزایش بی رویه استفاده از آب های زیرزمینی خبر داد و گفت: تنها راه نجات بحران آب بخش کشاورزی مدیریت در مصرف آب و اجرای دقیق سیستم آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت موثر است.
مدیر آب، خاک و امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرا و تجهیز 53 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین خبر داد و گفت: دولت با اختصاص 34 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری امکان اجرای آبیاری نوین در 4 هزار هکتار را فراهم کرده است.
گفتنی است ، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود.
سطح زیر کشت این استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =