ایجاد شعبه ویژه برای حمایت از مالکیت معنوی در استان

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اعلام آمادگی برای ایجاد شعب تخصصی در حوزه مباحث علمی و مالکیت معنوی بر حمایت از نخبگان آسیب دیده تاکید کرد.

به گزارش خبر آنلاین،احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در جریان بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به گزارشی که توسط اساتید این پارک عنوان شد گفت: اقدامات عنوان شده بیانگر پیشرفت‌های چشمگیری است که در عرصه تکنولوژی، پزشکی، کشاورزی و خدمات در مجموعه پارک علم و فناوری استان البرز به دست آمده است.
وی افزود: امیدواریم بستری فراهم شود تا این دستاوردها در زمان سریعتری در دسترس عموم قرار گیرد و همگان بتوانند از نتایج مطالعات و تحقیقات فرزندان این مرز و بوم استفاده کنند و در زندگی خود آثار آن را لمس کنند.
عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز متذکر شد: در حوزه توسعه فنی و کسب درآمد از شرکت‌های دانش بنیان که یکی از تاکیدات جدی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است با چشم انداز ایران 1404 فاصله زیادی داریم که امیدواریم با همت مضاعف و حمایت دولتمردان این فاصله کاسته شود.
تاثیرات پارک علم و فناوری
وی به حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه و بخش صنعت و تولید در کشور اشاره کرد و گفت: وجود پارک‌های علم و فناوری فرصت مغتنمی است تا تحقیق و توسعه (R&D) برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف فراهم شود و آن‌ها دستاوردهای علمی خود را به منصه ظهور برسانند.
فاضلیان در ادامه ابراز امیدواری کرد که این مجموعه مورد حمایت دولت قرار بگیرد و متذکر شد: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف است؛ البته این به معنای قطع ارتباط با جهان خارج و خودمحرومی از تجربیات و تکنولوژی روز نیست.
لزوم فرهنگ سازی
وی به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید و بیان کرد: در کنار توجه به ساختارها باید بستری فراهم شود که مردم به محصول و خدمات ایرانی اعتماد کرده و با افتخار از آن استفاده کنند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر حمایت همه‌جانبه دستگاه قضایی استان از مجموعه پارک علم و فناوری تصریح کرد: نگرانی‌هایی در حوزه مالکین معنوی و فکری مطرح می‌شود در حالی که قوانین بازدارنده‌ای در این حوزه داریم و می‌توان از ظرفیت همین قوانین برای دفاع از مالکیت معنوی استفاده کرد.
حمایت دستگاه قضایی از مالکیت معنوی
وی ادامه داد: دستگاه قضایی بسترهای لازم برای بررسی موضوعات جدید از منظر مباحث فقهی و علمی را دارد و در صورت لزوم مباحث جدید می‌تواند از این مسیر مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.
عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اعلام آمادگی برای ایجاد شعب تخصصی در حوزه مباحث علمی و مالکیت معنوی بر حمایت از نخبگان آسیب دیده تاکید کرد.
وی افزود: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با توجه به ماموریتهایی که برای آن در نظر گرفته شده توانسته تنها در سال 1395 به حفظ و پایداری 3هزار شغل در استان البرز کمک کند و ما این آمادگی را داریم که از ظرفیت کمیته برای حل مشکلات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان البرز که سبقه قضایی دارند استفاده کنیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =