ایرنا نوشت: موفقیت های اخیر نیروهای مقاومت در بیرون راندن تروریست های تکفیری از ارتفاعات عرسال به اندازه ای بزرگ بوده که حتی بسیاری از مخالفان سرسخت حزب الله همچون «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی را نیز وادار به اعتراف به آن کرده است.

جعجع صراحتا تاکید کرد که پیشروی حزب الله نتایج مثبتی را برای لبنان به دنبال داشت.
وی گفت: پیشروی حزب الله در ارتفاعات عرسال و تحت کنترل در آوردن مواضع جبهه النصره که آن را در اشغال خود داشت، نتیجه مثبتی را محقق کرد چرا که این اتفاق روستاهای این منطقه را محافظت خواهد کرد. همچنین مانع از نفوذ (تروریست ها) به اردوگاه های آوارگان سوریه و مناطق مرزی خواهد شد.
به نوشته امروز (چهارشنبه) روزنامه لبنانی «الاخبار» رئیس حزب نیروهای لبنانی این موضع گیری را در جریان کنفرانس خبری اش که دیشب برگزار شد، مطرح کرد.
وی صراحتا «فداکاری اعضای صادق» حزب الله در عملیات آزادسازی ارتفاعات عرسال را ستود و گفت: خداوند نگهدار همه باشد.
البته جعجع تلاش کرد زبانی دوگانه در مورد عملیات اخیر مقاومت در عرسال داشته باشد و ضمن اذعان به نتایج مثبت آن برای لبنان گفت که این اقدامات بخشی از جنگ در سوریه است که حزب الله در آن مشارکت می کند.
اما از نظر بسیاری از ناظران این نوع ادبیات جعجع درباره حزب الله در مقایسه با گذشته که سراسر منفی و خصمانه بود متفاوت بوده است.
از سوی دیگر موضع گیری جعجع حتی با مواضع جریان المستقبل که نگاهی صد در صد منفی به عملیات مقاومت داشت نیز متفاوت است.
عملیات آزادسازی ارتفاعات عرسال که از روز جمعه آغاز شده موجی از واکنش مثبت مردم و شخصیت ها و گروه های سیاسی لبنان را در پی داشت.
این مناطق سه سال است که جولانگاه گروه های تروریستی است و حتی بسیاری از مخالفان حزب الله این واقعیت را انکار نمی کنند که آزادسازی این مناطق پیامدهای مثبتی را برای امنیت و ثبات لبنان خواهد داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =