آغاز کتاب‌رسانی به کودکان ۲۰ روستای مرزی اشنویه

کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشنویه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، با افتتاح كتابخانه سیار روستایی اشنویه، اولین كتابخانه سیار در شهرستان‌های استان فعالیت خود را رسما آغاز كرد.
جواد زاهدی مدیر كل كانون استان در مراسم آغاز به كار این كتابخانه با تاكید بر گسترش فعالیت كتابخانه‌های سیار در شهرستان‌های استان گفت: با افتتاح این كتابخانه در اشنویه ۲۰ روستای مرزی استان در مسیرهای اشنویه - ارومیه، اشنویه - نقده و اشنویه - پیرانشهرتحت پوشش فعالیت‌های كانون قرار می‌گیرند.
وی افزود: این کتابخانه سیار با ۲ هزار جلد كتاب فعالیت خود را آغاز و مانند سایر كتابخانه‌های كانون به صورت مداوم با تازه های كتاب تجهیز خواهد شد.
ابوالفضل عبادی، معاون سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیزدر این مراسم با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید خودرو به کتابخانه سیار روستایی اشنویه اختصاص داده شده است، گفت: از راه اندازی كتابخانه‌های سیار با هدف کتاب رسانی و برخورداری کودکان روستایی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار حمایت می‌كنیم.
اسعد خضری فرماندار اشنویه هم با اشاره به پایه گذاری فرهنگ کتابخوانی با کتابخانه های سیار گفت: مهم‌ترين گام در مسير توسعه آگاهی و مطالعه و تعميق فرهنگ كتاب‌خوانی است كه كانون با مراكز ثابت و سيار خود با انتخاب بهترين شيوه‌ها پايه‌گذار اين فرهنگ در ميان كودكان و نوجوانان است و شهر اشنويه به عنوان يك شهر مرزی محروم به توجه بيشتر در حوزه فعاليت‌های فرهنگی نياز دارد.

۵ كتابخانه سیار روستایی و ۱ كتابخانه سیار شهری در ارومیه فعالیت دارند كه با افتتاح كتابخانه سیار اشنویه آمار كتابخانه‌های سیار كانون پرورش فكری استان به ۷ رسید.
شهرستان مرزی اشنویه در غرب آذریابجان غربی بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =