مهر نوشت:عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: استنباط ما از فضای مجلس این است که یک یا دو وزیر پیشنهادی رای نمی‌آورند.

عبدالرضا مصری با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای دولت دوازدهم اظهار داشت: ترکیب کابینه در مجموع خوب است، اما تیم اقتصادی می‌توانست قوی‌تر از این باشد و ما نیز انتظار تیم اقتصادی قوی‌تری داشتیم.

وی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی کشور به ویژه در بخش تولید امروز به گونه‌ای است که باید تیم اقتصادی دولت هماهنگ‌تر از قبل باشد، در غیر اینصورت مشکلات دولت یازدهم دوباره تکرار می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا همه وزرا رای خواهند گرفت یا خیر، تصریح کرد: رای نمایندگان چندان قابل پیش‌بینی نیست، اما استنباط ما از فضای مجلس این است که یک یا دو وزیر رای نخواهند گرفت.

مصری خاطرنشان کرد: البته این استنباط از جانب ماست، چرا که ممکن است تا لحظه آخر که وزرا از برنامه‌هایشان دفاع می کنند و رای‌گیری می شود، برخی از مخالفان متقاعد شوند و یا برخی موافقان هم نظرشان عوض شود.

حق‌شناس: رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تاثیر مثبتی بر شروع به کار دولت دارد
همچنین ایسنا نوشت:

محمدجواد حق شناس با اشاره به این‌که «وزرای شاخص پیشنهاد شده مثل آقای ظریف، زنگنه و بیطرف راحت‌تر می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند اما برخی وزرا ممکن است در این مسیر با سختی و چالش مواجه شوند»، اظهار داشت: پیش‌بینی من این است که اکثریت قریب به اتفاق وزرا می‌توانند از مرحله رای اعتماد عبور کنند.

وی ادامه داد: رای اعتماد مجلس به اکثریت وزرا تاثیر مثبت ومفیدی بر شروع به کار دولت دوازدهم دارد و دولت از اوایل شهریور با استحکام و استفاده از اکثریت اعضای خود، دوره جدید را شروع می‌کند.

وی همچنین با اشاره به روند تعامل دولت و مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی و حضور وزرا در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس خاطر نشان کرد: شاهد هفته پر جنب و جوشی در مجلس بودیم و وزرا با حضور در مجلس برنامه‌های خود را به نمایندگان معرفی کردند. به هر حال یکی از چالش‌های آغاز به کار هر دولتی نحوه تنظیم روابط با مجلس است. قانون اساسی این حق را به مجلس داده است که به وزرای پیشنهادی دولت رای بدهد و نمایندگان هم باید به فکر ارتقای این جایگاه رفیع مجلس باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: مجلس دهم با توجه به این‌که دارای نمایندگان جدید بسیاری است ولی به درجه پختگی رسیده و با متانت در حال بررسی وزرای پیشنهادی است. من موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس چه موافق و چه مخالف وزرا را منطقی و پخته می‌بینم و در این روند تلاش شده که تعامل دولت و مجلس به خوبی شکل بگیرد و نمایندگان براساس کارآمدی و خواست ملت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و سایر شاخص‌های نظارتی مجلس، تصمیم نهایی را درباره وزرا بگیرند.

وی در پایان گفت: البته ممکن است تعدادی از وزرا هم رای اعتماد نگیرند که این اتفاق همیشه رخ داده است. آقای روحانی هم که سابقه حضور در مجلس را دارند با این فضا ناآشنا نیست؛ بنابراین باید وزرای جایگزین هر چه سریعتر معرفی شوند تا کابینه همراه و منسجم شکل بگیرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =