محکومیت یک متهم به کاشت 600 اصله درخت در کرج

رئیس شعبه 112 دادگاه کیفری 2 کرج گفت: فردی که اقدام به خشکاندن 6 اصله درخت کهن چنار در کرج کرده بود به کاشت 600 اصله درخت محکوم شد.

به گزارش خبر آنلاین،صادق حسنوند رئیس شعبه 112 دادگاه کیفری 2 کرج با اعلام خبر صدور حکم محکومیت فردی که 6 اصله درخت چنار قدیمی را در منطقه جهانشهر کرج از بین برده بود گفت: متهم به پرداخت جریمه 6 میلیون تومانی و نیز کاشت 600 اصله درخت به عنوان خدمات عمومی در کوهپایه شمالی شهر کرج محکوم شد.
وی درباره جزئیات طرح و رسیدگی به این پرونده بیان کرد: سال گذشته سازمان پارک و فضای سبز شهرداری کرج شکایتی را علیه فردی مطرح کرد که اقدامات وی منجر به نابودی 6 اصله درخت چنار قدیمی شده بود.
رئیس شعبه 112 دادگاه کیفری 2 کرج افزود: با طرح این شکایت تحقیقات جامعی توسط دادسرا و هیئت سه نفره کارشناسی انجام شد و با توجه به حساسیت موضوع، معاون دادستان کرج نیز از طرف داستان عمومی و انقلاب مرکز استان ماموریت پیدا کرد تا گزارشی را در این زمینه تهیه و ارائه کند.
وی تصریح کرد: در همه گزارش‌ها محرز شد که خشکاندن درختان با استفاده از مواد نفتی و شیمیایی انجام شده و متهم که مجری طرح برج‌های جانشهر است می‌خواسته با این اقدام شرایطی را فراهم آورد تا با نمایان شدن نمای این برج‌های سه‌گانه، به منافع اقتصادی بیشتری دست یابد.
حسنوند با اشاره به حساسیتی که در موضوع حفظ سرمایه‌های ملی و طبیعی در بین قضات وجود دارد گفت: با توجه به اینکه اقدام انجام شده در راستای منافع شخصی و تخریب فضای سبز شهری بوده با در نظر گرفتن همه جوانب پرونده، متهم با استناد به ماده 6 لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها که ناظر بر ماده 686 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 است و نیز ماده 23 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به پرداخت 6 میلیون تومان جریمه نقدی و کاشت 600 اصله درخت در کوهپایه شمالی کرج با نظارت سازمان فضای سبز و اجرای احکام کیفری محکوم شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =