۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵

حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در چارچوب دیدار با شخصیتهای برجسته لبنان، شامگاه سه شنبه 31 مرداد 96 با امین جمیل رئیس جمهور اسبق لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امین جمیل در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و دارای نقش برجسته در منطقه دانست و بر روابط گرم و دوستانه با ایران تاکید کرد. جمیل افزود جمهوری اسلامی ایران به مثابه برادر بزرگ برای لبنان است و ما به نقش حمایتی ایران در کمک به ثبات و استقرار لبنان امیدها داریم.

رییس جمهور اسبق لبنان با اشاره به  وضعیت دشوار جاری در منطقه و خطر تجزیه و فروپاشی، بر ضرورت ارائه ابتکار عملی برای امنیت منطقه ای تاکید کرد.

جابری انصاری نیز در این دیدار با اشاره به تنوع سیاسی و طایفه‌ای لبنان، اظهار داشت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به لبنان متضمن نگاه فراگیر و روابط متوازن با همه اجزای جامعه لبنان است.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با استقبال از ایده ابتکار عمل امنیت منطقه ای، به طرح وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه تشکیل مجمع گفتگوی منطقه ای اشاره کرد و هدف گیری اصلی طرح دکتر ظریف را امنیت منطقه ای برشمرد.

طرفین در پایان این دیدار بر ضرورت گسترش و تعمیق روابط لبنان و ایران تاکید کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =