استاندار همدان گفت: انتخاب روز پزشک و همدان در یک روز اقدامی هوشمندانه و شایسته است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، که در مراسم بزرگداشت روز همدان و روز پزشک و در محل آرامگاه این حکیم فرزانه سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: بوعلی سینا از نوابغ هم بالاتر بوده چرا که نوابغ مرجع ها و منابعی در اختیار داشته اند اما بوعلی سینای بزرگ از این امکان محروم بوده و امروز مرجع و منبع پژوهشکده های پزشکی دنیا، آثار ابوعلی سینا است.

وی با اشاره به اینکه کتاب قانون بوعلی سینا هنوز هم منبع علم پزشکی است، خاطرنشان کرد: توجه بوعلی سینا در هر شرایطی به علم، بیش از دیگر امور بوده است.

استاندار همدان تصریح کرد: آنانی که غرق در قدرت می شوند و قدرت طلبی آنها را محتاط می کند، علم را در اولویت کارهای خود قرار نمی دهند اما بوعلی سینا در هر شرایطی علم و خدمت علمی را در اولویت خود قرار داده بود.

وی با بیان اینکه باید به افتخار وجود بوعلی در همدان بیشتر ارزش قائل شویم، اظهار داشت: از آیت الله محمدی بسیار تشکر می کنم که این مرد بزرگ را در همدان از مهجوریت خارج کرد و در رمضان و ماه های دیگر برنامه های معنوی در این مکان توسط ایشان برگزار می شود.

نیکبخت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص همدان گفت: ایشان می فرمایند، استان همدان مهد علم است و بزرگان فراوانی دارد، پس انتظار این است که این مراسم با حضور بزرگان بیشتری در هر سال برگزار شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: پیشنهاد داده بودیم دانشگاه علوم پزشکی به نام ابن سینا تصویب شود و انتظار داریم وزارت بهداشت و درمان به این مهم توجه کنند.

وی با یادآوری اینکه بوعلی سینا اتفاقی به همدان نیامد است، افزود: بوعلی سینا با علم و شناخت به همدان آمد و کتابهای قانون و شفا را در همدان نوشت و با علم به اینکه همدان استعداد و نبوغ در علم دارد، همدان را انتخاب کرد تا همدان افتخار جهان شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =