عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تا قیامت هم بنشینیم بگوییم فلان کس چه عقیده ای دارد، نه خاصیتی دارد و نه در کسی اثر می‌گذارد. اذهان مردم را نباید به ذهن‌ها و تصورهای گوناگون مشغول کرد.

امید کرمانی‌ها: امروز از جریان اصولگرایی علائم و نشانه‌هایی به عرصه سیاسی کشور منعکس می شود که از همگرایی حکایت نمی کند. محمدباقر قالیباف دنبال نواصولگرایی است، جلیلی دولت درسایه تشکیل داده و باهنر تجربه جمنا را موفق نمی داند و صحت از ضرورت تعریف ساختاری فراگیر می کند. این مواضع مشت نمونه خروار است که آینده روشنی را برای جریان اصولگرایی به تصویر نمی کشد.

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می گوید: گذشته تمام شد و تا قیامت هم بنشینیم بگوییم فلان کس چه عقیده ای دارد، نه خاصیتی دارد و نه در کسی اثر می گذارد. جامعه مدرسین دنبال هیچ یک از این آرای جزیی نیست، هر کسی دلسوز است باید اختلافات را کنار بگذارد و برای حل مشکلات کشور و دفع خطر دشمن تلاش کند.

مشروح گفتگوی عضو جامعه مدرسین با خبرآنلاین را در ادامه بخوانید.

****

انتخابات ریاست جمهوری سال 96 تمام شد و امروز جریانات سیاسی در حال بازیابی و احیای خودشان هستند اما آنچه در جریان اصولگرایی شاهدش هستیم تفرق دیدگاه ها است. آقای باهنر به شقه شقه شدن جریان اصولگرایی اعتقاد دارد، آقای رحیمیان رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام می کند مشغول انجام اصلاحات درون ساختاری برای فراگیر کردن چتر جمنا هستند، قصد و برنامه جبهه پایداری نهادینه سازی گفتمان سیاسی و هدف موتلفه تقویت مشی و رویکرد حزبی در عرصه سیاسی کشور است، به نظر شما با این وضعیت اصولگرایی چه سرنوشتی پیدا می کند؟ اصولگرایان می توانند به وحدت رویه و اشتراک نظر برسند؟

معتقدم نظر دقیق اصولگرایان این است که باید اذهان مردم را متفرق نکرد. به عبارت بهتر مردم را نباید به ذهن ها و تصورهای گوناگون مشغول کرد بلکه باید یک تجمع فکری برای مشکلات فعلی ایجاد کرد. گذشته تمام شد اما الان آنچه برای کشور ضرورت و اهمیت دارد تجمع و گردآوری و یک وحدت فوق العاده ای است که همه با هم جمع شوند ببینند مشکلات کشور چیست؟ جلوی قاچاق، بیکاری را بگیرند، در تقویت ساختار صنایع داخلی کوشش کنند. سعی کنند مردم ذهن شان از متفرق شدن جلوگیری شود. تحقق این اهداف ضروری است. تا قیامت هم بنشینیم بگوییم فلان کس چه عقیده ای دارد، نه خاصیتی دارد و نه در کسی اثر می گذارد. باید بگوییم هرچه بود گذشت و تمام شد، الان چه کنیم؟ الان به تجمیع افکار، اتحاد و وحدت احتیاج داریم تا مشکلات را پیدا و حل کنیم.

از نگاه شما اصولگرایان به این سمت حرکت می کنند یا خیر؟ یعنی باور و نگاه شان این است که هرچه شد گذشت و از الان باید دنبال پیگیر حل مشکلات کشور باشیم؟

باید این کار را بکنند. ما نه با اصولگرایی کار داریم و نه با اصلاح طلبی. آنچه به ذهن ما می رسد، یک هدف و باور فوقی است که واقعا همه باید به طرف آن بیایند. ما چون در سطح نظارت بر هیچ کدام از جریانات سیاسی نیستیم، اصولا هدایت و نظارت جمعی را دنبال می کنیم. حضرت آقا هم همیشه نظارت اینچنینی دارند و معتقدند همه باید با هم کار کنند. پس همه را باید متوجه این نکته کرد که زندگانی شبانه روزی مردم در گرو اینکه فلانی چه عقیده ای دارد، نیست بلکه در گرو پیشبرد اقتصاد مقاومتی، دشمن شناسی و آمادگی تمام عیار مقابل توطئه های دشمن است. فقط می گویم الان باید همه این کار را بکنند و این حرف رهبر معظم انقلاب است و باید به اجرا درآید. درستش هم این است.

آیا جامعه مدرسین حاضر است محور این حرکت باشد؟

بله، جامعه مدرسین همیشه این طور است. جامعه مدرسین دنبال هیچ یک از این آرای جزئی نیست، نه اصلاح طلبی، نه اصولگرایی. آنی که حق می داند یک هدف فوقی است که باید همه در تحقق آن هدف فوق تحت نظارت رهبری حرکت کنند.

برای تحقق این هدف جامعه مدرسین حاضر است با جامعه روحانیت بنشیند تا چنین رویکردی را در عرصه سیاسی کشور ایجاد کند؟

این به همان سکولاربازی و من و تو بر می گردد اما بحث سر این نیست. بحث و قاعده این است که همه باید برای چنین مسئله دور هم جمع شوند.

فکر می کنید جا انداختن چنین رویکردی در عرصه سیاسی کشور به لیدر نیاز دارد؟

لیدر رهبر معظم انقلاب هستند و من عقیده دارم هر کسی دلسوز باشد و بخواهد برای مردم کار کند، باید در همین راستا حرکت کند. الان باید ببینیم مشکل اصلی چیست؟ مثلا خانواده ای وجود دارد اما بین فرزندان و پدر و مادر این خانواده اختلاف است، در چنین وضعیتی نیز حالا خانواده به تهاجمی از خارج مبتلا شده و کیانش در خطر است، قاعدتا برای دفع خطر، اعضای خانواده دور هم می نشینند و دیگر درباره ارث و مباحث اختلافی حرف نمی زنند بلکه همه اختلافات را کنار می گذارند و قدرتشان را روی مسئله بیرون کردن دشمن متمرکز می کنند. ما باید چنین کاری را انجام دهیم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 313 IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    0 1
    اصولگرایان بیش از وحدت نیاز به گفتمان جدید هستند ، اصولگرایات هنوز در باد انقلاب 57 خواب هستند و هیچ درکی از مفاهیم روز مثل حریم خصوصی ، ازادی بیان ، زندانی سیاسی ، توسعه اجتماعی ، مشکلات جدید جامعه مثل شیوع ایدز و اعتیاد و محیط زیست ندارند و همچنان بر اموری جزیی مثل ممنوعیت داشتن ماهواره یا ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها یا مظهر بیرونی افراد با ممنوعیت کنسزت اصرار دارند باید از خواب بیدار شوند. امیدوارم که چاپ شود