۰ نفر
۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

ایرنا نوشت: تعدادی از کسبه ،مغازه داران ،مراکز خرید و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی روز سه شنبه در اعتراض به دستگیری تعدادی از تجار وبازرگانان کشمیر توسط سازمان تحقیقات ملی دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب به درخواست فدراسیون تولید کنندگان و تجار کشمیر ،پس از دستگیری 'محمد یاسین خان' یکی از تجار سرشناس کشمیر توسط سازمان تحقیقات ملی هند و انتقال وی به دهلی نو آغاز شد.

سازمان تحقیقات ملی هند روز گذشته 'محمد یاسین خان' و یک دانشجوی دانشگاه کشمیر را به اتهام تامین مالی تروریسم بازداشت کرد.

به گفته مقامات سازمان تحقیقات ملی هند، این افراد متهم به حمایت مالی از ناآرامی های کشمیر می باشند.
سازمان تحقیقات ملی هند از چندی پیش با حمله به خانه تعدادی از فعالان سیاسی و رهبران جدایی طلب ،اقدام به دستگیری و بازجویی آنها به اتهام حمایت مالی از تروریسم کرده است.


سازمان تحقیقات ملی هند مدعی است دراین حملات اسناد محرمانه مربوط به گروههای تروریستی و ارزهای خارجی بدست آمده است.

این سازمان همچنین در اوایل ماه جاری،به 11 محل در کشمیر و پنج خانه در دهلی نو در خصوص حمایت مالی از تروریسم حمله کرد.
سازمان تحقیقات ملی هند از ماه 'مه' تاکنون پس از انتشار تصویری در خصوص دریافت کمک مالی تروریسم توسط یکی از رهبران کشمیری ،تحقیقات خود را آغاز کرده است.

این سازمان امنیتی چندی پیش 32 دفتر و خانه متعلق به رهبران جدایی طلب کشمیری در سرینگر، دهلی نو و هاریانا را در ارتباط با دریافت حواله توسط گروه های تروریستی پاکستانی برای دامن زدن به ناآرامی های کشمیر مورد حمله قرار داد و بیش از 11 نفر از رهبران جدایی طلب و همکاران آنها را بازداشت کرد.

دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای(18 تیر95) پس از کشته شدن برهان مظفر وانی فرمانده حزب المجاهدین توسط ارتش هند در جنوب کشمیر آغاز شد.
به گفته مقامات محلی ،اعتراض های کشمیر در یک سال گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =