انتخاب نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کربلا مرز مسئولیت ما را در جریان حسینی روشن می کند و باید مشخص کنیم که در خط سیاسی، دینی، تقید به شرع مقدس و دنباله روی از مقام ولایت در کدام خط و راه هستیم.

آیتالله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در جمع عزاداران عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی افزود: مقابله سیدالشهدا (ع) با یزید مقابله 2 شخص نبود بلکه مقابله 2 جریان بود.

وی اظهار کرد: در کربلا جریان دنیا طلب و قدرت محور شیطانی در مقابل جریان خدا طلب و تکلیف محور قرار گرفت که در این راه جریان حق و خدایی از همه چیز خود گذشت.

وی با بیان اینکه جریان حسینی با جریان یزیدی سازگار نیست گفت: مساله کربلا هنوز تمام نشده و جنگ و رویارویی حق و باطل از کربلا شروع شد و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز نیز مردم خدا محور باید در مقابل دنیایی که بشریت را به سوی شکم بارگی و خوش گذرانی می کشاند، قیام کنند و این امر با شعار و مراسم درست نمی شود.

وی ادامه داد: روضه هایی هم که خوانده می شود ضمن اینکه دلها را با حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گره می زند، مسئولیت ساز و تصمیم ساز است لذا با پایان روز عاشورا، حضرت امام حسین (ع) و راه و خط ایشان را نباید فراموش کنیم.

 دو خط امام حسین (ع) و یزید اکنون هم وجود دارد

همچنین جماران نوشت:

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه «دو خط امام حسین (ع) و یزید ا کنون هم وجود دارند»، تأکید کرد: ما در دنیای امروز هم مشاهده می کنیم که حرف های یک طرف با منطق، دلیل، صراحت و صداقت بازگو می شود و طرف دیگر سعی بر استعمار، استثمار و استکبار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در مورد نحوه صحیح تبلیغ قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: خوشبختانه داستان کربلا و نهضت حسینی کاملا شفاف، گویا و رسا است. در این واقعه دو خط مقابل یکدیگر هستند که یکی خط الهی، توحیدی، ولایتی و معنوی است و یک خط هم در مقابل آن قرار گرفته که می گوید باید از کسی که حاکم بر جامعه است اطاعت کرد و هرکس از او اطاعت نکند از دین خارج شده است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: این دو خط کاملا در خطبه ها و کلمات امام حسین (ع) چه در مدینه و مکه و چه در راه کربلا و روز عاشورا بازگو شده است و طرف مقابل هم به دلیل اینکه باور به جبر دارد و هرگز اختیار و اراده و انتخاب را قبول ندارد، می گوید هرچه رخ می دهد خدا می خواهد و هرچه انجام می گیرد خواست خداست بنابر این باید تسلیم بود.
وی ادامه داد: این مطلب الآن هم کاملا گویا و روشن است و ما در دنیای امروز هم مشاهده می کنیم که حرف های یک طرف با منطق، دلیل، صراحت و صداقت بازگو می شود و طرف دیگر سعی بر استعمار، استثمار و استکبار دارد. این دو خط تاکنون در مقابل هم قرار گرفته اند و اکنون به همدیگر رسیده اند.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =