ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مقیاس جهاد ما در چهار دهه از نظر گستره کاملا جهانی بود و ما تا به امروز نیز در فضای جنگ جهانی زندگی کرده‌ایم.

سردار سلامی در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در تبریز گفت: ساخت موشک بالستیک با چنین قابلیتی، فناوری است که فقط در اختیار چند کشور است که ایران اسلامی جزوی از آنان است، امروز انقلاب ما در شبه جزیره حجاز در قالب انصار حزب‌الله با دشمنانش می‌جنگد. شکست‌های افسانه‌های رژیم صهیونیستی بعد از انقلاب ما محقق شد؛ امروز هیچ مقام آمریکایی در هیچ کشور اسلامی نمی تواند از عرض خیابان عبور کند در حالی که قبلا فرش قرمز برایشان پهن می کردند.

سردار سلامی با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا بیان کرد: این سخنرانی چیزی جز فهرستی از شکست‌های آمریکا نبود و در حقیقت اعتراف به ظهور قدرتی نو پدید به نام اسلام بود. رییس جمهور آمریکا در ۲۰ دقیقه اول سخنرانی، سیاست جهانی خود را در مورد ایران اعلام کرد که معلوم می‌کند ایران به یک قدرت تبدیل شده است و خبری از گزینه ی نظامی نیست، راه ها بسته شده است، اگر در میدان جهاد باشیم مطمئنا نصرت الهی شامل می‌شود.

وی بیان کرد: عدم پایبندی رییس جمهور فعلی آمریکا به تعهدات رییس جمهور قبلی، نشان می دهد که ذخایر تدبیر و عقل راهبردی به پایان رسیده است و این نقطه ی فروپاشی آمریکاست و آیا بعد از این هیچ تفاهم بین‌المللی با آمریکا برقرار می شود؟ هیچکس منطق امروز آمریکا را نپذیرفت.

وی گفت: در سخنرانی رییس جمهور آمریکا، ایران و نظام ایران اسلامی درخشید، فکر می کردند یک التهاب اجتماعی اتفاق می افتد و قیمت ارز بالا می رود، اما مردم ایران و مقام معظم رهبری با کرامت و وقار از کنار این حادثه گذشتند، این موارد در نقطه‌ی دیگری از جهان هیچوقت صورت نمی‌گیرد.فروپاشی اخلاقی و سیاسی در آمریکا اتفاق افتاده است و جرم در چهره‌ی رییس جمهور آمریکا درخشان است.


قدردانی فرمانده کل سپاه از مردم و مسوولین

همچنین تسنیم نوشت:
سرلشکر محمد علی جعفری در پیامی با قدردانی از مردم و مسوولین و تاکید بر آمادگی دفاعی بعنوان اولویت قطعی نظام گفت: سپاه از ملت ایران در مقابل دشمنان پاسداری و محافظت می کند.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند قادر متعال را شکرگزاریم که ملت ایران را بیرق دار تحقق وعده‌های خود قرار داد تا با عبور از یک پیچ بزرگ تاریخی، دوران جدیدی از تحولات جهانی را برای ورود به عصر معنویت و حاکمیت ارزش‌های الهی با تحمیل شکست‌های سنگین اردوگاه نظام سلطه و طاغوت اعظم، آمریکا آغاز نماید. نشانه‌های این شکست در سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا که با حالتی مضطرب و صدایی لرزان عجز و استیصال خود را در یک تریبون عمومی به نمایش گذاشت.

او دریافته است قدرت انقلاب اسلامی در حال گسترش و جغرافیای نفوذ آن غیر قابل کنترل گشته است و ادمه این روند نتیجه‌ای جز زوال قدرت مادی آمریکا و برقراری نظم جدید انقلاب اسلامی در بر نخواهد داشت. به همین دلیل دیگر نمی‌توانند حقارت خویش را پنهان نمایند. ترامپ و هیئت حاکمه‌اش با این گونه رفتارهای مبتذل خود، آمریکا را بیش از پیش در مسیر خودحذفی از صحنه روزگار قرار داده است تا با عنایت الهی بشریت به زودی عالم جدیدی را تجربه نماید.

انقلاب اسلامی در تداوم نهضت عاشورا با الگوی الهام بخش خود تمدن رو به زوال غرب را به چالش کشیده و همچنان مسیر مقدّر خود را با هدایت‌های حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در برپایی تمدن اسلامی، شتابان طی می‌نماید.

حجم و ماهیت حمایت‌های اخیر مردم عزیز و مسئولین نظام از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، ما در آغاز مرحله‌ای از سیر تکاملی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، دورانی که از شاخص‌های برجسته آن به سر آمدن دوره‌ی زوزه مذاکره و تعمیم الگوی مذاکرات هسته‌ای به سایر حوزه‌های اقتدار نظام می‌باشد.

دشمن با فعال سازی همه تهدیدات بی ثمر خود علیه ملت بزرگ ایران به ما نشان داد که هنوز ارتقای آمادگی دفاعی برای بارش گلوله‌های آتشین بر پیکره دشمن یک اولویت قطعی نظام محسوب می‌شود.

آمریکا و اذناب منطقه‌ای اش خوب می‌دانند که در این چهل سال اگر می‌توانستند به جمهوری اسلامی آسیب وارد نمایند، یک دقیقه را هم تلف نمی‌کردند. آنها با زبان سلاح بیشتر آشنا هستند. سلاحی که به آنها بفهمانیم همه طرح‌ها و برنامه‌هایشان همانند طرح ایجاد خاورمیانه بزرگ، پروژه سازش با اسرائیل، جنگ‌های نیابتی و ... با شکست روبرو خواهد شد.

در پایان، با قدردانی از مردم صاحب عزت ایران و مسئولین محترم کشور که با همدلی و همراهی صمیمانه و مواضع انقلابی از سپاه در برابر تهاجم روانی اخیر هیأت حاکمه آمریکاحمایت کرده اند، اعلام می‌دارم سپاه ملت بزرگ ایران را در گذار از مرحله سوم انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان، پاسداری و محافظت خواهد کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718841

برچسب‌ها