امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه گره‌ها، مشکلات، مسئولین ناخلف و نابسامانی‌ها در مجاری مدیریتی کشوری عکس‌العمل گناهان خود جامعه است، گفت: همه مشکلات و به خصوص مشکلات اقتصادی با کلید تقوا قابل باز شدن است.

به گزارش خبرانلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی تهران برگزار شد پیرامون سعادت و نیک بختی انسان اظهار کرد: اگر کسی بخواهد خداوند منان و مهربان، او را راهنمایی کند تا بن بستی برای وی در زندگی نداشته باشد و هیچ مشکلی وی را فرسوده نکند باید تقوا داشته باشد.

وی گفت: خداوند همراه کسانی هست که تقوا دارند، یعنی کسانی که زندگی خود را با محاسبه رضای الهی تنظیم کرده اند، یعنی کسی که نه با فکر و اندیشه خود و نه با اعضا و جوارحش به حریم الهی تجاوز نمی کند. توصیخ می شود برادران و خواهران ما هر شب سوره یاسین را قرائت کنند و هر صبح به این سوره پناه ببرند که برکات بسیاری دارد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* همانگونه که سیاسیون برخی کشورها از شیطان بزرگ (آمریکا) تبعیت می کنند و آنها را به یغما می برد، بندگان هم نباید از شیطان تبعیت کنند. آنهایی که آمریکا و قدرت های استکباری را یاری می کنند و برای مردم خود با اشارات آنها برنامه ریزی می کنند، بدانند که گفته شده هر کس به ظالمی کمک کند، خداوند آن ظالم را بر وی مسلط می کند. شیطان هم این کار را می کند، گام به گام جلو می آِید و بشر غافل حرف و دستور وی را قبول می کند و خلاف شرع انجام می‌دهد. لذا شیطان بر او مسلط شده و او را تا قعر جهنم می برد.

*مسئولان سیاسی برخی کشور‌ها وقتی از شیطان بزرگ اطاعت می‌کنند به سمت ذلت می‌روند.

* کسی نباید در برابر شیطان بزرگ که دشمن همه بشیریت است و گردن کلفتی می‌کند، کوتاه بیاید؛ کوتاه آمدن در برابر گردن کلفت تقویت اوست.

* نابسامانی در مجاری مدیریت کشور عکس العمل گناهان خود جامعه است؛ همه مشکلات به ویژه مشکل اقتصادی با کلید تقوا قابل باز شدن است.

* مسئله حساس، جهانی و منطقه ای ما اظهارات خطرناک رئیس جمهور بحران زده بی اصالت آمریکاست که قدس را برای پایتخت رژیم صهیونیستیِ کودک‌کش، جلاد، جعلی و بی هویت معرفی کرده و بنای انتقال سفارتشان را به این شهر شریف دارد.

* اقدام ترامپ نقض قطعنامه های سازمان ملل است. روسای جمهور قبلی آمریکا با اینکه از نظر ماهیت همین ترامپ هستند منتهای ترامپ شرور بدون نقاب است و آنها شرور با پوشش مخملی بودند، انتقال پایتخت صهیونیست ها را اجرا نکردند چراکه کمی ملاحظه منافع آمریکا را می‌کردند.

* روسای جمهور آمریکا از خود استقلال ندارند و کنیز و نوکر صهیونیست ها و عوامل ثروت هستند که دنیا را غارت کردند.

*ترامپ شرور بی‌نقاب است. البته رئیس‌جمهورهای قبلی امریکا هم وحشی‌ و با پوشش مخملی بودند و مصوبه کنگره را عملی نمی‌کردند و ملاحظه منافع را می‌کردند اما ترامپ چون داماد صهیونیست دارد، منافع و سیاست سرش نمی‌شود و موجود عجیب غریبی است.

*روسای جمهور آمریکا استقلال ندارند. عوامل قدرت و ثروت آنها را جلو می‌اندازد. آنها کنیز و نوکر آنها هستند. ابن سینا می‌گفت از گاو می‌ترسم چون شاخ دارد و عقل ندارد این هم همین است اما عدو شود سبب خیر.

*در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی، فتنه 78 و 88 همواره امداد های الهی همراه ملت ما بوده و این امدادها مردم را در مسیرشان ثبیت کردند.

*هدف آمریکا و همپیمانانش از تشکیل داعش، ایجاد حصار امنی برای اسرائیل غاصب بود تا در کنار آن بتوانند سوریه و عراق را تجزیه کنند؛ آنها نه تنها به اهدافشان نرسیدند بلکه نفوذ منطقه ای، عاطفی، سیاسی و ... ایران در منطقه تعمیق شد.

* خطرهایی اتحاد ملت های مسلمانان را تهدید می‌کرد که با تشکیل زینبیون و حیدریون، بسیج، و نجباء، در واقع حلقه مستحکم دفاعی و نظامی تشکیل شد و زوال اسرائیل نه در مدت طولانی بلکه به زودی قطعی و غیر قابل انکار است.

* دشمنان فتنه جدیدی داشتند و می‌خواستند مسلمانان درگیر جنگ داخلی شوند تا فلسطین که مسئله اول جهان اسلام است به حاشیه برود.حرف ابلهانه ترامپ موجب عکس‌العمل کشورهای اسلامی شد، فلسطینی ها به پا خواستند، انتفاضه سوم و کنفرانس اسلامی محقق شد و در اولویت بودن مسئله فلسطین در جایگاه خودش قرار گرفت.

* این اقدام ترامپ انزوای آمریکا را یک بار دیگر در جهان رقم زد چراکه غربی ها و همپیمانمان او این حرکت را تایید نکردند، و دیدیم که نخست وزیر بی شرم اسرائیل وقتی به فرانسه رفت آنها اعلام کردند که ما حرف ترامپ را قبول نداریم و حاضر نشدند چراغ سبز نشان دهند، اینها امدادهای الهی است.

*کشورهای اسلامی نباید فقط به یک قطعنامه بسنده کنند، همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت باید سفارت خانه ها اسرائیل را تعطیل کنند و سفرای آمریکایی را فرا بخواهند.

*همه کشورهای اسلامی باید کالاهای اسرائیلی و آمریکایی را تا رسیدین به نقطه مطلوب تحریم کنند تا آمریکا مورد نفرت جهانی قرار گیرد و دست از یاوه‌گویی ها و بی قانونی ها بردارد.

* کشته شدن علی عبدالله صالح فتنه گر قیام اعجاز آمیز مردم یمن را مستحکم تر کرد و این رژیم جنایتکار کودک کش که به مردم یمن ستم می‌کند به سزای کارش می‌رسد.

*اگر حوزه به نیازهای جامعه و دانشگاه توجه کند، به آنها مبنا بدهد و علوم دانشگاهی را هدف‌دار کنند، جامعه با سرعت بیشتری به سمت مقاصد عالیه خود حرکت می‌کند.

 

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =