اعطای مجوز کانون های فرهنگی و هنری ۲۸ روستای منطقه آزاد انزلی

رونمایی از کتاب خانه های خدایی با موضوع معرفی مساجد و بقاع متبرکه محدوده منطقه آزاد انزلی انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از مديريت روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي در مراسمي با حضور معاونين و مديران سازمان، حجت الاسلام عليزاده نماينده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد كشور، حجت الاسلام پورابراهيم مسئول دبيرخانه امور مساجد استان گيلان و اعضاي هيئت امناي مساجد منطقه، مجوز فعاليت كانون فرهنگي و هنري ۲۸ روستاي منطقه آزاد انزلي به آنان اعطا گرديد.

مجيد فاتحي معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد انزلي در اين مراسم تاكيد كرد: اين منطقه داراي ۳۵ مسجد و تعداد ۵ بقاع متبركه بوده كه كار ساخت و بازسازي مساجد با هدف تحقق بخشيدن به منويات مقام معظم رهبري جهت ترويج و توسعه فرهنگ اسلاميٍ با دستور و مساعدت مهندس مسرور مديرعامل سازمان در دست اقدام مي باشد.
وي با بيان اينكه طي اين مدت اقدامات خوبي در حوزه فرهنگي و اجتماعي اين سازمان انجام شده، اظهار كرد: انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي و خدمات رساني در امور ديني به ساكنين و سرمايه گذاران و ارتقاء شاخص هاي دينداري نيز از جمله اقدامات اين سازمان است.

حجت الاسلام پورابراهيم، مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان نيز در آئين افتتاح ۲۸ كانون فرهنگي و هنري منطقه آزاد انزلي با بيان اينكه مسجد خانه خدا است افزود: هر كسي به هر نحوي در عمران و آبادي ظاهري و معنوي مسجد تلاش كند قطعا در نزد خدا اجر و ثوابش محفوظ است.

وي با بيان اينكه بسياري از معضلات محل با كاركرد خوب مسجد رفع مي شود افزود: اصحاب مسجد بايد با تك تك افراد محل از خردسال تا كهنسال ارتباط خوبي برقرار كنند تا بتوانند حيطه فعاليت هاي خود را گسترش دهند.

ايشان خواستار تاسيس هسته هاي پژوهش در كانون هاي مساجد محدوده منطقه آزاد انزلي شد و گفت: بايد با تشكيل اين هسته هاي پژوهش مشكلات محل خود را رصد و راهكار ارائه دهيد.

حجت الاسلام عليزاده، نماينده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد كشور نيز در اين مراسم با تاكيد بر اينكه بايد مساجد را با كاركردهاي اصلي خود احيا نمائيم گفت: بايد نشست ها و فعاليت‌هايمان از حالت كليشه اي خارج و در دلهاي هم نفوذ كنيم.

وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي مسجد بايد براي همه اقشار جامعه بوده و بنا نيست محل فعاليت قشر خاصي باشد. افزود: مسجد بايد پل ارتباطي بين همه افراد باشد و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد بايد افراد را جذب مسجد كرده و فردي مسجدي پرورش دهد تا اين فرد بتواند در عرصه هاي مختلف فعاليتش مسجدي رفتار كند.

در پايان اين مراسم ضمن رونمايي از كتاب خانه هاي خدايي كه به معرفي مساجد و بقاع متبركه محدوده منطقه آزاد انزلي پرداخته است ، مجوز فعاليت ۲۸ كانون فرهنگي و هنري مساجد محدوده منطقه اهدا گرديد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =