ترامپ گفته است اگر تا سه ماه دیگر ایران به توافق هسته ای پایبند مانده باشد تعجب خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین رویترز  گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است : اگر سه ماه دیگر یعنی زمان تایید دوباره پایبندی ایران به موافقتنامه هسته ای فرا برسد، و این کشور همچنان به توافق هسته ای پایبند باشد، تعجب خواهد کرد. 


او در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت «ما 90 روز دیگر در مورد این موضوع صحبت می کنیم اما اگر ایران در آن زمان به توافق هسته ای پایبند باشد من تعجب خواهم کرد.»

قبل از این مصاحبه ترامپ  در برابر هزاران تن از هواداران خود گفت هنوز به شدت درباره اقدامات ایران نگران است.
او همچنین به ایران هشدار داده است که به توافق هسته ای پایبند بماند. 

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    58 1
    این نشون می ده که دست فرمون این هست که ایران اول برجام رو نقض کنه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    46 1
    اینکه میگه ترامپ همش به نفع ایرانه پس چرا از اجرای اون تردید داره؟ این مردک حقه باز معلوم نیست تو سرش چی میگذره.
    • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      1 2
      این میخواد کاری بکنه که ایران برجام رو نقض کنه تا اجماع جهانی رو برای حمله به ما تشکیل بده ما برای جلوگیری از اینکار باید بشدت برجام رو رعایت کنیم این موجود مشروعیت سیاسی اجتماعی و اقتصادیش رو در آمریکا از دست داده دنبال بازسازی این مشروعیت با جنگه
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    1 0
    پدر سوخته می دونه چه کرده. اصلا این کار برای اجبار ایران به خروج از توافق است. اما ایران باید سیاست داشته باشه و فرصت بسیار خوبی است که بصورت قانون مند و مطابق اصول بین المللی از سایر دنیا برای ادامه پای بندی به برجام امتیاز بگیره. بخصوص از اتحادیه اروپا.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    1 0
    ایران باید در رسانه های اروپایی بشدت بر علیه برنامه های تخریبی آمریکا افشاگری و تبلیغات کند تا امریکا نتواند آنها را قانع کند .
  • هم وطن A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    1 0
    ایران رو گذاشته در وضعیتی که یا باید آسیب های بین المللی ناقض اول برجام رو بپذیره و جوابگوی 15 باشه و یا گربه رقصونی های هر روزه سنا و مجلس نمایندگان امریکا رو برای تحریم های جدید تحمل کنه. دوراهی بدیه و انتخاب سخت. البته واگذاری قراردادهای حجیم نفتی به اروپا و خرید هواپیما از فرانسه، نیروگاه هسته ای جدید از روسیه، گاز پارس جنوبی و نیروگاه اراک با چین ممکنه تا حدودی این قضیه رو تعدیل کنه که به امنیت سازی ناشی از سرمایه گذاری معروف هست. ترامپ رک و راست گفت که "از برجام چیزی دست آمریکا را نگرفته است" که کنایه به وعده خرید هواپیما از بوئینگ و بازسازی نیروگاه اراک اشاره می کنه که قرار بود توسط آمریکائی ها انجام بشه. نفت به توتال، اراک به چین و بوشهر به روسیه رسید و سر آمریکا بی کلاه موند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    5 1
    ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ ۲۲۳۱ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ وقتی ایران تحریم هست عملا یک قطعنامه بی اعتبار بوده و الزام آور نخواهد بود. امریکا بوسیله برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ قصد دارد ایران را از دستیابی به عامل بازدارنده از حمله اتمی به تهران باز دارد. دولت روحانی هم متوجه عمق فاجعه برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ نشده است و هنوز هم ول معطل تاثیرات مثبت برجام هستند.