نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، موضوع دریاچه ارومیه را چالشی علمی دانست و گفت: مساله خشک شدن دریاچه باید بصورت علمی و کارشناسی شده حل شود و فقط ربطی به بودجه ندارد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مسعود پزشکیان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به موضوع احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت با تمام تنگناهای اقتصادی، دریاچه ارومیه را در اولویت قرار داده، اما باید واقعیت‌ها را دید؛ خراب‌کردن بسیار راحت است ولی دوباره احیا کردن، کار راحتی نیست.
وی افزود: تا امروز هیچ دولتی به اندازه دولت تدببیر و امید به موضوع احیای دریاچه ارومیه نپرداخته است و اعتباراتی که برای احیای این دریاچه در نظر گرفته شده در حد امکان تخصیص یافته است.
پزشکیان گفت: معتقدم صرفا با تاکید بر مباحث مالی نباید به دنبال احیای دریاچه ارومیه بود بلکه با تخصص‌گرایی و عمل بر اساس داده‌های علمی و روش‌ها و متدهای تخصصی باید در امر دریاچه ارومیه قدم برداریم.
وی یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان مجلس و بخصوص خانم دکتر آقاپور فاینانس انتقال آب از ارس در شورای اقتصاد نهایی شده است و این اقدام خود می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، گفت: احداث سد و تونل رودخانه‌ی زاب، اقدامی عملیاتی در راستای احیای دریاچه ارومیه است و شاهدیم که اقدامات خوبی در این خصوص درحال انجام است .
وی ادامه داد: ما در هر فرصتی که به دست می آوریم دریاچه ارومیه را به عنوان مطالبه‌ای استانی و ملی مطرح می‌کنیم.
پزشکیان با بیان اینکه تبریز 2018 فرصتی برای نگاه ویژه ‌تر به دریاچه ارومیه است، گفت: تصمیم داریم در جلسه‌ای که با دکتر جهانگیری خواهیم داشت از دولت درخواست اعتبار ویژه‌ای در قالب تبریز 2018 داشته باشیم هرچند باید محدودیت‌های دولت را نیز در این خصوص در نظر بگیریم.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، گفت: نمی‌شود با داد و بیداد مطالبات خود را پیگیر باشیم چرا که باید بر اساس واقعیت‌ها عمل کنیم، امروز شاهد هستیم که اعتباراتی از طریق صندوق ذخیره ارزی در نظر گرفتن فاینانس، اعتبارات بخش آب و... به منظور احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته می شود و ما نیز باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =