وقتی خالق «هری پاتر» از دونالد ترامپ دفاع می‌کند

جی‌کی رولینگ می‌گوید که با فعالیت برای ممنوعیت ورود دونالد ترامپ به بریتانیا مخالف است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجود این‌که نویسنده «هری پاتر» تقریبا تمام سخنان ترامپ را اهانت‌آمیز می‌داند، اما او از حق ورود ترامپ به انگلستان و دیگر حقوق او حتی توهین‌کردن و متعصب بودن دفاع می‌کند.

رولینگ که در جشن ادبی سالانه انجمن قلم آمریکا در نیویورک صحبت می‌کرد، به نامه‌ای اعتراضی  اشاره کرد با امضای هزاران نفر برای ممنوعیت دیدار ترامپ از انگلستان تهیه شده است.

با این‌که رولینگ نظرات ترامپ را توهین‌آمیز می‌داند، اما در عین حال دفاع از حق آزادی بیان برای ترامپ را برای استمرار آزادی بیان ضروری می‌داند. او در این زمینه منتقدانی را مثال می‌زند که آزادند تا کتاب‌های او را مروج شیطان‌پرستی میان کودکان بدانند و او نیز آزاد است درباره کارش توضیح دهد یا آن‌ها را احمق خطاب کند.

این نویسنده که برای فعالیت‌های خود در زمینه حقوق زنان و مبارزه با سانسور شناخته می‌شود، آزادی ترامپ را تضمینی برای آزادی خود می‌داند. او که برای دریافت جایزه پن/آلن 2016 به نیویورک رفته گفت: «اگر جریحه‌دار شدن احساس ما به ممنوعیت برای ترامپ منجر شود، دیگر از نظر اخلاقی حق نداریم با کسانی که فعالیت‌های ما موجب همین حس در آن‌ها می‌شود، مجادله کنیم.»

منبع: گاردین / 17 می

58241 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =