٢٩ آذر؛ اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت:اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی در روز ٢٩ آذرماه جاری ساعت ١٨ در محل سالن علامه فرزان این اداره کل با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، احمد محبی،٢١ آذرماه جاری در ستاد برگزاری هفته قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت:از ابتدای سال در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته شده که هفته قرآن و عترت در ٨ استان برگزار شود، که یکی از این استان‌ها خراسان‌جنوبی است.
وی اظهار کرد:در برگزاری هفته قرآن و عترت بسیاری از دستگاه‌ها سهیم هستند و از این منظر برگزاری جشنواره‌های متعدد این هفته، نشانی از همدلی و همگرایی در یک موضوع فرهنگی است که خلاء این همگرایی در گذشته در موضوعات فرهنگی و قرآنی مشاهده می‌شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد:بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر روز هفته قرآن و عترت را به یک موضوع خاص اختصاص داده و در هر روز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم.
روز شمار هفته قرآن و عترت
محبی ادامه داد: ٢١ آذر را قرآن و وحدت اسلامی، ٢٢ آذر را فرهنگ و قرآن، ٢٣ آذر زیبایی از منظر قرآن، ٢٤ آذر قرآن و پژوهش، ٢٥ آذر را قرآن بهترین رسانه برای خانواده، ٢٦ آذر را نیز حضرت رسول(ص) پیام آور قرآن نامگذاری کرده‌ایم.
وی افزود: در کل کشور ٥٣ رسانه قرآنی به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند که اگر به آنان اهتمام ویژه‌ای شود، نقش مؤثر خود را بیش از پیش ایفا خواهند کرد و در خراسان‌جنوبی نیز خبرگزاری ایکنا و شبستان به صورت تخصصی پیرامون اخبار قرآنی فعالیت می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری هفته قرآن و عترت دومین اقدام موفقی در خراسان‌جنوبی است که در آن دستگاه‌های مختلف با همگرایی یک برنامه قرآنی را اجرا می‌کنند، که تجربه برپایی جشن رمضان در سال ٩٤ است که امیدواریم این همدلی و هم‌گرایی در موضوعات قرآنی و فرهنگی ادامه یابد.
محبی بیان کرد: همچنین بخش آواها و نغمات، قرائت و...هفته قرآن و عترت به صورت محفلی برگزار می‌شود که مکان آن امامزادگان باقریه، محبان الزهرا، مسجد امام صادق(ع)، مرکز آموزشی امام رضا(ع) و.. خواهد بود که امیدواریم مردم استان از این محافل قرآنی بهره مند شوند.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار در بخش مطبوعات ٧٦ اثر با موضوعات مرتبط با جشنواره( نماز، قرآن، عترت)، ٣٩ پایان‌نامه، ٣٢ مقاله و ٢٥٧ شعر ارسال شده است که در اختتامیه از نفرات برتر تجلیل می‌شود.
٢٩ آذرماه جاری؛ اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد:اختتامیه در روز ٢٩ آذرماه جاری ساعت ١٨ در محل سالن علامه فرزان اد اره کل با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت:در جهت تمرکز زدایی برنامه‌ها از مرکز استان و مشارکت سایر شهرستان‌ها، بخش‌هایی از جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: ما رشته نقاشی را در دو بخش کودکان( زیر ١٥ سال) و بزرگسالان( بالای ١٥ سال) برگزار کردیم که این بخش در شهرستان‌های فردوس و سربیشه به واسطه تعداد زیاد شرکت‌کنندگان این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
زمزم بیان کرد: همچنین در بخش شعر نیز، برنامه شعرخوانی را در شهرستان سرایان خواهیم داشت، که این برنامه‌‎ها در شهرستان‌ها، مشکل گذشته تمرکز برنامه‌ها در مرکز استان وجود نخواهند داشت و شاهد مشارکت پررنگ شهرستان‌ها خواهیم بود.
برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با هفته قرآن و عترت
وی با اشاره به اینکه در هفته قرآن و عترت اجرای نمایش خیابانی داریم، یادآور شد: نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب مرتبط با جشنواره در محل انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی، نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی در نگارخانه شهر بیرجند و نمایشگاه پوستر و عکس در محل نگارخانه سرو واقع در باغ اکبریه برگزار می‌شود.
محمدی، معاون تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی ناجا نیز گفت: چند سالی است که رویکرد فعالیت‌های قرآنی در ناجا پررنگ شده است و برنامه‌های مختلفی در این حوزه انجام می‌شود که در طول سال استمرار دارد.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال در بخش حفظ قرآن بیش از ١٠٠٠ نفر از کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان در آزمون‌های حفظ قرآن موفق شده‌اند و همچنین در طول سال محافل انس با قرآن را به نام شهدای ناجا برگزار کنیم.
محمدی یادآور شد: تلاش ما بر این است که در این هفته برنامه تجلیل از خانواده‌های قرآنی را با حضور ٧٠٠ نفر در سالن دانشگاه پیام نور را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسئول دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی گفت: تفاهمی با سه کانون که در زمینه حفظ قرآن کار می‌کنند در زمینه حفظ جزء ٣٠ به کودکان داشته‌ایم که برنامه‌های این سه کانون در هفته قرآن و عترت پررنگ‌تر خواهد بود.
وی اظهار کرد: همچنین در هفته قرآن و عترت افتتاحیه طرح تلاوت نور، واگذاری یک خانه نور به طبس را داریم که با این واگذاری تعداد خانه‌های نور به ٤١ مورد می‌رسد و همچنین تجهیز خانه‌های نور را برای طرح تلاوت نور را داریم.
طاهره حمیدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی گفت: برنامه‌های قرآنی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی به صورت مستمر وجود دارد و در هفته قرآن و عترت نیز همگام با سایر دستگاه‌ها برنامه‌های قرآنی خواهیم داشت.
وی با اشاره به دو برنامه شاخص قرآنی در کانون یادآور شد:گردهمایی مربیان ادبی ـ هنری با رویکرد قرآنی و همچنین همایش نماز و قرآن و افتتاخ آثار کودکان در این موضوع از جمله برنامه‌های کانون است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =