حوزه نوشت؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه‌های علمیه خواهران با ۱۸۰ هزار عضو، بزرگترین تجمع دین محور زنان کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت 500 مدرسه حوزه علمیه خواهران در کشور گفت: در حال حاضر، هزار کادر و هفت هزار استاد در حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت دارند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: اکنون 80 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران در حال تحصیل هستند و نزدیک به همین جمعیت فارغ‌التحصیل شده‌اند که با توجه به این آمارها مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران با 180 هزار عضو بزرگترین تجمع دین محور زنان کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
وی با بیان اینکه نزدیک به 60 هزار مبلغ خواهر در کشور فعالیت دارند، عنوان کرد:‌ خواهران طلبه سرمایه ملی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف تحقق اهداف مورد نظر نظام اسلامی را رقم بزنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: در همین راستا 207 انجمن دانش‌آموختگان و 45 سازمان مردم نهاد توسط طلاب خواهران ایجاد شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از 95 درصدی شدن حضور بانوان در کادر استادی این حوزه خبرداد وگفت: این به عنوان یک موفقیت در کارنامه درخشان انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه هشت هزار طلبه علمی در شبکه ملی کوثر بلاگ در حال تولید محتوای دینی هستند، اضافه کرد: جمعیت حاضر در حوزه‌های علمیه می‌توانند با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی تحول‌های بنیادین را در کشور رقم بزنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: امروزه جمعیت شرکت کنندگان طلاب خواهران در جشنواره‌های استان‌های مختلف کشور از طلاب برادران بیشتر است که بیانگر رشد و توسعه علوم در حوزه علمیه خواهران است.
وی گفت: 61 هزار و 331 مورد اعزام توسط حوزه‌های علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان امسال انجام شده است و به شکل پیگیر روند تبلیغی در این حوزه دنبال می‎شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: حوزه‌های علمیه خواهران با هیچ دولتی مشکل نداشته است؛ چرا که هیچ دولتی منکر حوزه‌های علمیه نیست و تلاش حوزه‌های علمیه برای ارتقای سطح فرهنگی و ترویج آموزه‌های دینی در جامعه است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =