سخنگوی دولت در بندرعباس: منابع مالی تردد روزانه هوایی به جزیره ابوموسی تامین شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تامین منابع مالی تردد روزانه هوایی به جزیره ابوموسی خبر داد و گفت: در جهت تسهیل رفت و آمد ساکنان ابوموسی این اقدام صورت گرفته و از ماه جاری تردد هوایی به این جزیره روزانه می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمدباقر نوبخت در سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به مصوبه دولت برای رفع مشکل بدهی بانکی کشاورزان، عنوان کرد: براساس مصوبه هیئت دولت برای تسهیلاتی که اصل آن کمتر از  100 میلیون تومان باشد، کشاورزان هر مقدار سود و جریمه به بانک بدهکار باشند، دولت آن را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: مجموعه بدهی بخش کشاورزی به بانک ها باید تفکیک شود تا برای بدهی های وام های بیش از 100 میلیون تومان نیز تصمیم گیری کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ردیف بودجه ویژه ای برای توسعه جزایر استان هرمزگان در نظر گرفته ایم، افزود: برنامه دولت برای هرمزگان توسعه جزایر این استان است چون هرکدام از این جزایر ظرفیت های بزرگی دارند و باید در راستای شاهد شکوفایی این جزایر تلاش کنیم.

نوبخت از تامین منابع مالی تردد روزانه هوایی به جزیره ابوموسی خبر داد و تصریح کرد: در جهت تسهیل رفت و آمد ساکنان ابوموسی این اقدام صورت گرفته و از ماه جاری تردد هوایی به این جزیره روزانه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز دولت چهار محور را اولویت قرار داده که در محور مکانی، منطقه مکران در اولویت این برنامه قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در بودجه 96 مبلغ 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اولویت های آب و فاضلاب و محیط زیست و شبکه ریلی قرار داده ایم، تصریح کرد: دو هزار و 500 میلیارد تومان از این اعتبار برای بخش آب و از جمله مجتمع های آب روستایی اختصاص می یابد که هرمزگان نیز می تواند از این اعتبارات بهره مند شود.

نوبخت با بیان اینکه دولت یازدهم مصمم است تا پایان این دوره از دولت تمامی طرح های مسکن مهر را تکمیل کند، اضافه کرد: در سال جاری  هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات این بخش از جمله برای تامین آب و برق پرداخت شده است.

وی به پرداخت چهار هزار میلیارد تومان اعتبار طی دو ماه گذشته به وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: دو هزار و 700 میلیارد تومان از این مبلغ برای مطالبات پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت شد و هزار و 300 میلیارد تومان به نوسازی مدارس اختصاص یافت.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اولویت نوسازی مدارس قرار دارند و باید پیگیری شود تا سهم هرمزگان از این اعتبار متناسب با کمبودها اختصاص یابد.

نوبخت با بیان اینکه ظرفیت صنعت دریایی کشور بسیار خوب است، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم برای صنایع دریایی اقدامات اساسی انجام دهیم جلسه ای را تشکیل و طرح ها را بررسی می کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =