همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر، امروز در بیرجند

همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر، امروز در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین ،معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری گفت : این همایش با حضور 400 نفر از علمای شیعه و سنی استان با هدف راهکارهای معرفی اسلام واقعی و مقابله با جریانات افراطی و تکفیری در سالن الغدیر برگزار می شود.
حجت الاسلام خوشخو با اشاره به اینکه دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری زیر نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی فعالیت می کند افزود:، این کنگره سلسله نشست های داخلی و خارجی برگزار می کند که این همایش نیز در ادامه همین نشست ها است.

وی با بیان این که در سال 93 اولین کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری برگزار شد، تصریح کرد: این کنگره به جهت این که دو تن از مراجع عظام تقلید در آن نقش داشتند، دارای اهمیت بسزایی در طول تاریخ شیعه است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با اشاره به این که در کنگره سال 93 بالغ بر 320 مهمان خارجی از 82 کشور شرکت کردند، خاطرنشان کرد:80 مهمان داخلی نیز در این همایش حضور پیدا کردند.
حجت الاسلام والمسلمین خوشخو ادامه داد: بعد از برگزاری موفقیت آمیز کنگره مقابله با خطر جریان‌های تکفیری سال 93 در قم، با توجه به نیاز جهان اسلام، دبیرخانه دائمی آن راه اندازی شد و نشست های داخلی نیز در این زمینه در استان های مختلف کشور برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با عنوان «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر»، امروز 14 بهمن ماه در بیرجند برگزار می‌شود، افزود: در این همایش، حجج اسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، رئیس دبیرخانه کنگره، عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند و تنی چند از علمای اهل سنت در خصوص موضوع این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه جهانی کنگره مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری اضافه کرد: در حاشیه این همایش، کارگاه‌های آموزشی برای طلاب شیعه و سنی برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =