مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه ایرانسل هم‌اکنون «اپراتور پیشگام» در حوزه دیتای موبایل است، تصریح کرد: هم اکنون حداقل 25 درصد ترافیک دیتای ایران در شبکه ایرانسل مصرف می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، محمدجواد آذری جهرمی در بازدید از غرفه ایرانسل در حاشیه مراسم راه‌اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، با بیان این مطلب افزود: امروز اگر در 3G شاهد رقابت هستیم و اگر سرویس 4G در ایران ارائه می‌شود، به خاطر ايرانسل است و ما قدردان این موضوع هستیم.

مراسم راه‌اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات صبح روز دوشنبه 18 بهمن 95 در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و مدیران شرکت‌های تابعه این وزارتخانه برگزار شد.

ایرانسل در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، با تاکید بر نقش این شبکه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، همچنان به‌عنوان گسترده‌ترین و سریع‌ترین شبکه کشوری در لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات مطرح است.

در همین زمینه، حجم مصرف دیتای روزانه مشترکان ایرانسل در آغاز راه‌اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، با رشد 75 درصدی مواجه بوده و به 1700 ترابایت رسیده است.

بر این اساس، رشد سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل 15 برابر، رشد ترافیک روزانه دیتای همراه 30 برابر، کاهش ضریب تاخیر (latency) تا 20 برابر و افزایش سرعت تجربه شده توسط مشترکان نیز 100 برابر شده است.

بر اساس این گزارش، ایرانسل پشتیبانی و حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال در بازار را با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله اسپانسری محتوا، امکان پرداخت از طریق حساب کاربری، سرویس احراز هویت دیجیتال و حمایت از توسعه پرشتاب شرکت‌های تولید محتوا در دستور کار قرار داده است.

  • 32 درصد کاربران کافه‌بازار از دیتای ایرانسل استفاده می‌کنند

در مراسم راه‌اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، همچنین حسام آرمندهی مدیرعامل فروشگاه کافه‌بازار با ارائه آماری در زمینه مصرف دیتا، اعلام کرد که ۳۲ درصد کاربران این اپلیکیشن از شبکه دیتای ایرانسل به عنوان رتبه نخست در میان سرویس‌دهنگان اینترنت استفاده می‌کنند.

ایرانسل همچنین در کنار توسعه بازار بیرونی، توسعه زیرساخت‌ها و توانمندسازی ارائه خدمات دیجیتال با تاکید بر توسعه سیستم ارائه خودکار و سریع محتوا از طریق شبکه ایرانسل، توسعه تلویزیون اینترنتی/ تعاملی لنز (IPTV) و توسعه زیرساخت‌های خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) مد نظر قرار گرفته است.

به علاوه، پس از عملیاتی شدن چهار مرکز تبادل ترافیک (IXP) در فاز نخست راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در شهرهای تهران، مشهد، تبریز و شیراز و اعلام آمادگی 100 درصدی برای منطقه‌بندی، ایرانسل معادل 620 درصد رشد ترافیک در این زمینه را در فاز دوم نسبت به فاز نخست شاهد بوده است.

ایرانسل همچنین با مدیریت منابع نام‌ها و آدرس‌ها برای تحقق اینترنت اشیا، بهره‌برداری آزمایشی از نسخه ششم پروتکل اینترنت (IPv6) را در فاز نخست راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به اجرا رسانده و در فاز دوم، با دستیابی به اهدافی بیش از هدف تعیین شده، IPv6 را به مرحله تجاری‌سازی و بهره‌برداری رسانده است.

ایرانسل علاوه بر این با برنامه‌ریزی برای توسعه در بخش شبکه‌های دسترسی، پوشش سرویس اینترنت پرسرعت همراه و ثابت را در سراسر ایران گسترش داده است.

بر این اساس پوشش نسل سوم اینترنت همراه ایرانسل (3G) که در فاز نخست 1121 شهر و دهستان را در بر می‌گرفت، در آغاز فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به 1606 شهر و دهستان رسیده و با رشد 43 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین پوشش سرویس نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل (4G/LTE) با رشد 75 درصدی، از 267 شهر و دهستان در در فاز نخست به 468 شهر و دهستان در آغاز فاز دوم رسیده است.
پوشش نسل 4.5 اینترنت همراه (4.5G یا 4G+) ایرانسل نیز با وجود آن که جزء اهداف فاز اول و دوم نبوده است، با رشد 931 درصدی، از 16 شهر در فاز نخست، به 149 شهر در فاز دوم رسیده است.

در زمینه اینترنت ثابت نیز ایرانسل به عنوان ارائه‌دهنده گسترده‌ترین شبکه اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) در ایران، تعداد شهرهای تحت پوشش این سرویس را از 39 شهر در فاز نخست به 140 شهر در آغاز فاز دوم افزایش داده است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633621

برچسب‌ها