عملیات اجرایی بزرگترین بازار سنتی ، محلی و گردشگری کشور با حضور دکتر امیری معاون پارلمانی رییس جمهور طی آیینی در یاسوج آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،برای این بازار در زمینی به وسعت دوهکتار با مشارکت بخش خصوصی ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود .
شهردار یاسوج دراین مراسم گفت : ایجاد بازار سنتی حرکتی در راستای تامین حقوق شهروندی ، ارتقاء شاخص های گردشگری وتوریستی است .
مهندس محمد علی جاوید افزود : ساخت این بازار به شهر یاسوج هویت گردشگری وتوریستی می دهد ومحلی برای ارایه صنایع دستی و تولیدات هنرمندان استانی است .
وی اظهار داشت : ساماندهی جمعه بازار وبازارهای روز که به هویت شهریاسوج خدشه وارد می کنند از جمله اهدافی که در این پروژه دنبال می شود .
وی بیان کرد : برای این پروژه بخش خصوصی مشارکت مشارکت کرده و شهرداری یاسوج از این پروژه حمایت و پشتیبانی می کند .
جاوید تصریح کرد : جمعه بازارفاقد ایمنی ، فاقدهویت ، استاندارد شهرسازی وپروانه کسب و پیشه بوده که با ساماندهی آن تحولی در ساختار اقتصادی فعالان صنوف مختلف ایجاد خواهد شد .
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت : اشتغال پایدار محور توسعه استان بوده که در این پروژه دنبال می شود .
دکتر موسی خادمی با تقدیر از سرمایه گذاری دراین پروژه افزود : دولت و استانداری از پروژه هایی که به اشتغال ، زیبایی شهر وحقوق شهروندی بیانجامد پشتیبانی می کند.
وی با اشاره به اینکه جمعه بازار فاقد ایمنی وهویت اسلامی و شهروندی است تصریح کرد : اجازه نخواهیم در پروژه بازار بزرگ گردشگری حقوق شهروندان پایمال شود .
معاون پارلمانی رییس جمهور هم گفت : بازار بزرگ گردشگری وسنتییاسوج با نگاه معماری وایرانی اسلامی به الگویی درکشور تبدیل خواهد شد .
حسینعلی امیری افزود : این بازار به اشتغال جوانان مورد تایید وتاکید دولت کمک می کند .
وی اظهار داشت : حرکت رو به جلو شهرداری یاسوج وهمدلی استانداری درساخت این بازار باید به الگویی در کشور تبدیل شود .
فرماندار شهرستان بویراحمد هم گفت : شهر یاسوج از پتانسیل بالایی در بخش های گردشگری ، توریستی برخورد بوده ونیازمند توجه دولت است .
محمد کاظم نظری افزود : وجود رودخانه های پرآب زمینه برای رونق گردشگری وتوریستی با کاربریهای اقامتی ، پذیرایی و رفاهی فراهم کرده است .
وی اظهار داشت : درخصوص جمعه بازار دولت نظارت جدی برساخت بازار بزرگ گردشگری خواهد کرد .
وی تصریح کرد : از ساماندهی جمعه بازار حمایت کنیم تا این معضل مرتفع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =