دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۰ درصد انحرافات جامعه ناسی از مصرف موادمخدر بوده و چهارمین عامل مرگ ومیر ناشی از این امر است.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی نصرتی در شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان آذرشهر با اشاره به اینکه مبارزه بامواد مخدر جزو پنج اولویت اساسی اجتماعی آذربایجان‌ شرقی است، اظهار داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس؛ دشمن از طریق جنگ نرم و هدف قرار دادن اعتقادات مردم وارد عمل شده است.

وی افزود: امروزه مواد مخدر شوک هزاره سوم است که ترویج مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکلی از طریق فضای مجازی از اقدامات دشمنان در این زمینه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۰ درصد انحرافات جامعه ناسی از مصرف موادمخدر بوده و چهارمین عامل مرگ ومیر ناشی از این امر است.

نصرتی در ادامه سخنان خود تاسیس مرکز ماده  ۱۶ و در راستای آن ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ معتاد پاک‌سازی شده را از اهم فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اعلام و تاکید کرد: مرکز ماده ۱۶ به یک مرکز مدرن درمانی؛اقامتی و کارگاهی تبدیل شده است و معتاد بعد از بهبود کامل در این مرکز با اشتغال در زمینه‌های مختلف همچون فرش بافی، خیاطی و ... اعتماد به نفس خود را برای حضور در جامعه احیا می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی نجات یافته از دامن اعتیاد به مصرف مواد روی نمی‌آورد که اشتغال داشته باشد.

نصرتی اضافه کرد: با اقدام خوب عوامل مقابله و اطلاع رسانی وسیع در خصوص مخاطرات این مواد در جامعه خوشبختانه در سال جاری هیچ کارگاه تولیدی شیشه در استان شناسایی نشده که نشان از عدم فعالیت این کارگاه‌ها در استان است.

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی در سال گذشته به عنوان استان بدون معتاد متجاهر در کشور معرفی شده است تداوم این موضوع یکی از اولویت‌های مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

نصرتی با بیان اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از راهبردهای این ستاد است، گفت: محیط‌های خانواده، آموزشی، کارگاهی و محله‌های آلوده شهری و روستایی از جمله محیط‌های است که برنامه‌های ویژه پیشگیری توسط ستاد در نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =