رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران از تکمیل زیرساخت های گردشگری روستای بیشه دراز بعنوان روستای هدف گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، " فرج فاضلی " رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دهلران اظهار داشت : روستای بیشه دراز یکی از نادرترین روستای استان ایلام می باشد که چهار نوع جاذبه گردشگری منحصر بفرد دارد.

وی افزود : این روستا با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر اصلی عتبات عالیات، موقعیت مرزی و جاذبه های بکر طبیعی، تاریخی، مذهبی و دفاع مقدس یکی از روستاهای مهم استان از لحاظ گردشگری می باشد.

فاضلی با اشاره به جاذبه های طبیعی و گردشگری بیشه دراز گفت: جاذبه طبیعی گردشگری روستا استخر طبیعی موسوم به چه شوره که در فصل بهار و تابستان و پاییز برای شنا بسیار مناسب می باشد .

وی با بیان اینکه جاذبه های تاریخی گردشگری بیشه دراز شامل قلعه تاریخی انجیر واقع در ارتفاعات ته نرمه، بنای موسوم به گمه( گنبد) مای می باشند، اضافه کرد: همچنین جاذبه های مذهبی این روستا بقعه متبرکه شهرمیر که راه دسترسی شنی دارد و امامزاده ابراهیم ابراهیم قتال هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دهلران اضافه کرد: اهالی این روستا که شهیدپرورترین روستای استان ایلام است از طوایف طوایف جایروند، بالویی و بله می باشند که در زمان جنگ تحمیلی رشادت های فراوانی از خود نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: روستای بیشه دراز با تقدیم بیش از 40 شهید والامقام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و وجود منزل مسکونی سردار شهید هدایت صحرایی که وسایل ساده زندگی این سردار شهید در آن به شکل موزه کوچکی در ایام نوروز و طول سال مورد بازدید گردشگران قرار میگیرد، ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یک مکان توریستی تفریحی دارد.

فاضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه روستای بیشه دراز دارای زیرساخت های لازم مانند راه آسفالته، برق، آب ، تلفن، خانه بهداشت، پست بانک، مدرسه، ایستگاه امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و... می باشد و همچنین وجود جاذبه های گردشگری طبیعی می تواند به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شود که مقدمات کار در دست اقدام می باشد.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =